تاریخ انتشار: ۱۹:۵۸ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸
رئیس کل بانک مرکزی خبر داد؛

تامین ۲۴ میلیارد دلار برای واردات از ابتدای سال

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد دلار برای واردات تامین کرده ایم، از رشد ۱.۸ درصد سرمایه واحد‌های صنعتی بورسی در مهرماه خبر داد.

تامین ۲۴ میلیارد دلار برای واردات از ابتدای سال

رویداد۲۴  عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی به نشست‌های امروز خود با اتاق‌های بازرگانی، تعاون و اصناف اشاره کرد.

وی نوشت: به دلیل جلسات کارشناسی مداوم بین بانک مرکزی و بخش غیردولتی (اتاق‌های سه گانه)، در ماه‌های گذشته، حجم مواردی که مطرح شد، به حداقل خود رسیده بود که موجب خوشحالی و امیدواری بود.

همتی افزود: هر سه اتاق در مورد تاثیر مثبت و تعیین کننده سیاست هاو اقدامات بانک مرکزی در اعاده ثبات اقتصادی بازار‌ها و تلاش هایش برای رونق تولید، تاکید داشتند.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین گفت: اعلام کردم از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد دلار برای واردات تامین کرده ایم. از نقش بخش غیردولتی در نیل به این نتیجه، در شرایط سخت تحریمی قدردانی کردم.

همتی در بخش پایانی پیام خود نوشت: همچنین اعلام کردم رشد واحد‌های صنعتی بورسی که ۵۰ درصد صنایع را تشکیل می‌دهند، در ادامه روند ماه قبل، در مهرماه نیز نسبت به شهریورماه ۱.۸ درصد رشد مثبت داشته اند، که به علت هم راستا بودن با روند کل صنعت، می‌تواند موید تداوم رشد غیرنفتی کشور باشد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان