تاریخ انتشار: ۱۶:۴۱ - ۲۶ آبان ۱۳۹۸
سازمان راهداری اعلام کرد:

افزایش قیمت بلیت ناوگان جاده‌ای نداریم

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد که تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه افزایش نرخ کرایه‌ برای هیچ یک از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری نداریم و رانندگان باید با همان نرخ‌های کرایه موجود، مسافران‌شان را جابجا کنند.

افزایش قیمت بلیت ناوگان

رویداد۲۴ درپی درخواست رئیس‌ اتحادیه سواری کرایه کشور مبنی بر افزایش سهمیه و قیمت بنزین رانندگان عضو این اتحادیه، مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اعلام کرد که برای درنظر گرفتن سهمیه سوخت این وسایل حمل‌ونقل عمومی پیگیری‌های لازم صورت گرفته و به تایید دستگاه‌های متولی نیز رسیده است، اما هیچ‌گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

رحمت حاج محمدعلی، رئیس‌ اتحادیه سواری کرایه ضمن انتقاد از تعیین سهمیه ماهانه ۶۰ لیتری برای اعضای این اتحادیه گفت: برای تعیین سهمیه مناسب سوخت ۱۵۰۰ تومانی برای رانندگان‌مان با دستگاه‌های مسئول مذاکره می‌کنیم و با این وجود تقاضای ما افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی نرخ کرایه سواری‌های بین‌شهری است.

در همین رابطه، داریوش باقرجوان - مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اظهار کرد: با اتحادیه مورد نظر مذاکرات لازم صورت گرفته و بر این اساس سهمیه سوخت ناوگان سواری کرایه پلاک عمومی در دستور کار قرار گرفته است و این ناوگان به زودی مشمول سهمیه مناسب خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

کاهش ۲۰درصدی مصرف بنزین در نخستین روز سهمیه‌بندی


وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سهمیه سوخت در نظر گرفته شده متناسب با پیشنهاد ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ لیتری اتحادیه سواری کرایه است؟ افزود: آخرین سهمیه‌بندی بنزین برای اعضای این اتحادیه ۷۵۰ لیتر بود که البته در گذشته این سهمیه ۱۲۰۰ لیتر در زمان آغاز اجرای طرح هدف‌مندی یارانه‌ها بود که به تدریج کاهش پیدا کرد، اما توانستیم با مذاکرات‌مان دستگاه‌های متولی در این زمینه را متقاعد کنیم که سوخت لازم برای این ناوگان را در نظر بگیرند.

مدیرکل حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ناوگان ۳۵ هزار دستگاهی سواری‌های کرایه فعال در کشور، گفت: تا اطلاع ثانوی هیچ‌گونه افزایش نرخ کرایه‌ای برای هیچ یک از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری اعمال نخواهد شد و رانندگان باید با همان نرخ‌های کرایه موجود، مسافران‌شان را جابجا کنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت بنزین
نظرات شما
پیشخوان