تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۳۰ آبان ۱۳۹۸
معاون بیمه مرکزی:

سپرده گذاری منابع شرکت‌های بیمه در یک بانک ممنوع شد

آنطور که معاون بیمه مرکزی می گوید، با اصلاح مقررات دیگر هیچ شرکت بیمه‌ای نمی‌تواند تمام منابع خود را در یک بانک سپرده گذاری کند.

بیمه

رویداد۲۴ در جریان برگزاری نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جزیره کیش مصدق-معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی- در نشستی موضوع بیمه های زندگی را مورد توجه قرار داد و گفت که بیمه های زندگی می توانند نقش موثری در توسعه داشته باشند و این در حالی است که با توجه به مصوبات قانون برنامه ششم در رابطه با نفوذ ضریب بیمه باید سهم بیمه های زندگی از کل پرتفوی صنعت بیمه به بیش از ۲۰ درصد برسد که البته کار سختی است.


بیشتر بخوانید:

سپرده گذاری منابع شرکت‌های بیمه در یک بانک ممنوع شد


 

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای توسعه بیمه زندگی انجام شده است گفت: تفکیک سرمایه گذاری ذخایر ریاضی از سایر بخش ها از این اقدامات است.

از جمله این اقدامات این که در شورای عالی بیمه نیز به تصویب رسیده است، تا پیش از این تمام منابع به صورت یکجا سرمایه گذاری می شد ولی آن را جدا کردیم تا در زمینه هایی که ماهیت بلند مدت دارند سرمایه گذاری شده که بازدهی بالاتری داشته باشد.

مصدق همچین از تعیین محدودیت سرمایه گذاری سخن گفت و افزود: پیش از این در سرمایه‌گذاری منابع شرکت‌های بیمه از حقوق صاحبان سهام تا پولهایی که از مردم گرفتند و می توانند طبق قانون سرمایه گذاری کنند از جمله سپرده بانکی، بورس و یا ساخت و ساز محدودیتی وجود نداشت اما با اصلاح مقررات در بخش‌های مختلف سقف تعیین شد.

به گفته وی، دیگر یک شرکت بیمه نمی‌تواند تمام منابع خود را در یک بانک سپرده گذاری کند و حداکثر یک سوم سپرده گذاری را می‌تواند در یک بانک انجام دهد.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی- با بیان اینکه در بیمه های زندگی اقدام دیگر بازنگری و اصلاح مقررات مربوط به جذب بیمه زندگی است، افزود: اکنون فقط نماینده می تواند بازاریابی کرده و صدور انجام نمی‌دهد در این حالت  می تواند شغل دیگری داشته و نیاز به دفتر هم ندارد.

وی گفت: اقدام دیگر، امکان ورود شرکت دانش بنیان و استارت آپ در فروش بیمه های زندگی است که از استارت آپ ها خواستیم اگر تقاضای اخذ مجوز دارند باید در قالب کارگزاری برخط باشند.

مصدق همچنین ضریب نفوذ بیمه های زندگی را ۰.۳۵ درصد اعلام کرد و گفت که در گذشته نسبت بازخرید در بیمه های زندگی متعارف نبود ولی با تغییراتی که ایجاد شد این نسبت را در حد سه درصد که قابل قبول است قرار گرفته است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیمه ، بیمه مرکزی
نظرات شما
پیشخوان