تاریخ انتشار: ۱۷:۰۳ - ۰۷ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

افزایش ۳۵ درصدی قیمت مسکن در آبان ماه

میانگین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در آبان‌ماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۵.۸ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۳۵ درصدی قیمت مسکن در آبان ماهرویداد۲۴  بر اساس تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در آبان‌ماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی این شهر در این ماه به ۴۱۰۰ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه گذشته ۱۹.۵ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۴۰.۷ درصد کاهش داشته است.

در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۱۲ میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود که نسبت به ماه گذشته و ماه مشابه سال قبل به ترتیب دو درصد کاهش و ۳۵.۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آبان‌ماه سال جاری حاکی از آن است که از مجموع ۴۰۶۴ واحد مسکونی معامله شده واحدهای تا پنج سال ساخت با سهم ۴۲ درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند که سهم این واحدها در مقایسه با آبان‌ماه سال گذشته حدود دو واحد درصد کاهش یافته است.

همچنین توزیع تعداد معاملات انجام شده برحسب مناطق شهر تهران در آبان‌ماه حاکی از آن است که منطقه ۵ با سهم ۱۷.۲ درصدی از کل معاملات دارای بیشترین تعداد معاملات در این ماه بوده است.

این در حالی است که بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده معادل ۲۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان مربوط به منطقه ۱ و کمترین آن شش میلیون و ۵۰ هزار تومان به منطقه ۱۸ تعلق داشته است که این ارقام نسبت به ماه مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۹.۶ و ۴۶.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در هشت ماهه نخست سال جاری به حدود ۳۹ هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۶.۲ درصد کاهش داشته همچنین در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای واحد مسکونی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۸۰ تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷۴.۱ درصد افزایش داشته است.

توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده برحسب قیمت یک مترمربع بنا در آبان‌ماه سال جاری حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی ۷.۵ تا ۹ میلیون تومان با سهم ۱۲ درصد بیشترین سهم را از تعداد معاملات شهر تهران به خود اختصاص داده است و پس از آن دامنه قیمتی ۹ تا ۱۰.۵ و۶ تا ۷.۵ میلیون تومان به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۱.۵ و ۱۰.۱ در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. به این ترتیب ۵۵.۴ درصد از واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی شهر تهران معامله شده است.

همچنین عمده معاملات انجام شده برای واحدهای ۵۰ تا ۶۰ متر و ۶۰ تا ۷۰ متر با سهم یکسان ۱۴.۹ درصد بوده است از سوی دیگر این گزارش نشان می‌دهد که در آبان‌ماه سال جاری واحدهای مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان بیشترین سهم را از معاملات شهر تهران با سهم ۱۴.۹ درصد داشته است و در مجموع حدود ۵۳.۵ درصد از معاملات به واحدهای مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

تحولات اجاره بهای مسکن تهران

گزارش بانک مرکزی از بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری در آبان‌ماه سال جاری نشان می‌دهد که نرخ اجاره نسبت به ماه قبل ۳۱.۴ و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۱.۷ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
0
0
سلام چرا اینترنت استان البرز وصل نميشه
نظرات شما
پیشخوان