تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸

آرایش اعتدال و توسعه برای حضور در انتخابات/ گم شده و بی هویت بعد از انصراف لاریجانی

رویداد۲۴ به نظر می رسد با انصراف علی لاریجانی، برای فعالان این جریان، رمقی وجود ندارد تا در انتخابات مجلس به شکل جدی ورود کنند. شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نیز تا امروز روی خوش به این جریان نشان نداده است. حسن رسولی از اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان درباره حضور این حزب در ائتلاف سال 98 گفته است تا به الان موضع شورای عالی اصلاحات این است که حزب اعتدال و توسعه که به عنوان نماد این ادعای نظری شناخته می‌شود برخلاف سال ۹۴، اگر متقاضی پیوستن به شورای عالی اصلاحات بود تقاضا می‌دهد و مثل بقیه احزاب دارای یک کرسی و یک حق رای است و اگرنه سر و کاری با جریان اصلاحات نخواهد داشت.

با این حال بعضی رسانه های نزدیک به دولت نوشته اند حزب اعتدال و توسعه جلسات انتخاباتی خود را مستقل از شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برگزار می‌کند و احتمالا مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد. هنوز مشخصات و مختصات این ائتلاف در انتخابات مشخص نیست. واعظی هم گفته «ما یعنی حزب اعتدال و توسعه هیچ وقت از روز اول تا حالا در شورای عالی اصلاح‌طلبان نبوده‌‌ایم. ما در مقطع انتخابات مجلس۹۴ یک ائتلاف با هم کردیم و البته در انتخابات ریاست‌جمهوری با هم ائتلاف کردیم. ما جزو شورای اصلاح‌طلبان نیستیم. ما ائتلاف کردیم. اگر لازم باشد دوباره هم با هم صحبت می‌کنیم. اگر فضا مناسب باشد این کار راخواهیم کرد.»

با این حال به نظر می رسد ظرفیت این جریان برای انتخابات فعال تر شده است. این هفته علی جنتی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با حکم محمّد باقر نوبخت، دبیرکل حزب اعتدال و توسعه به‌عنوان رئیس ستاد انتخابات این حزب منصوب شد. علی جنتی عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه است. استاندار خراسان و خوزستان، سفیر ایران در کویت، رئیس دفتر رئیس مجلس، معاون بین‌الملل وزیر ارشاد و عضو شورای نظارت بر صدا و سیما از مسئولیت‌های علی جنتی بوده که در کنار تجربه وزارت ارشاد دولت یازدهم، کارنامه‌ جنتی را تشکیل می دهد. او در انتخابات سال 96 نیز ریاست ستاد روحانی را بر عهده داشت.

با توجه به ابهاماتی که درباره چگونگی حضور اصلاح طلبان در انتخابات مطرح می شود و شایعاتی که درباره اختلافات زیاد بین اصولگرایان وجود دارد، بعید نیست اعتدال و توسعه نیم نگاهی به تجربه سال 92 داشته باشد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان