تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۸
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

استیضاح وزیر نفت منتفی شد/ استیضاح کنندگان منصرف شدند

جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به رایزنی نمایندگان مجلس و فضای کنونی کشور، استیضاح وزیر نفت منتفی و از دستور کار خارج شد.

استیضاح وزیر نفت

رویداد۲۴ جلال میرزایی امروز (دوشنبه) با بیان اینکه استیضاح وزیر نفت از دستور مجلس خارج شد،‌ ادامه داد:‌ پس از نارضایتی ایجاد شده به دنبال اصلاح قیمت بنزین که طبیعی نیز بود،‌ برخی نمایندگان به دلیل اینکه مورد مشورت قرار نگرفته بودند،‌ موضوع استیضاح را مطرح کردند.

وی افزود:‌ تعدادی از نمایندگان بحث استیضاح وزیر نفت،‌ شماری استیضاح وزیر کشور و عده ای نیز استیضاح وزیر آمومزش و پرورش را دنبال می کردند.

میرزایی تاکید کرد:‌ با این حال مشخص شد، جامعه و جریان های اجتماعی با وجود نارضایتی که از اصلاح قیمت سوخت داشتند اما از استیضاح حمایتی نکردند و استقبالی از این موضوع نشد.


بیشتر بخوانید: پشت پرده استیضاح زنگنه چیست؟/ سورنا ستاری و کرباسیان در راه وزارت نفت! 


به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، موضوع استیضاح وزیر نفت بیشتر سیاسی بود و ماهیت سیاسی داشت.

وی گفت: با توجه به بازخورد این استیضاح، فعالان سیاسی و عقلای مجلس و نیروهای سیاسی بیرون از مجلس با توجه به شرایط کشور، استیضاح را مورد ارزیابی قرار دادند.

میرزایی افزود:‌ با ارزیابی های صورت گرفته، در این ارتباط تجدید نظر شد و با توجه به تحریم و برگزاری انتخابات در اسفند ماه خود استیضاح کنندگان نیز بازنگری کردند و استیضاح از دستور خارج شد.

استیضاح وزیر نفت بعد از اصلاح قیمت بنزین و سهمیه بندی آن از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد و بیژن زنگنه در دو نوبت با حضور در کمیسیون انرژی به سوالات استیضاح کنندگان پاسخ داده بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بیژن زنگنه ، استیضاح
نظرات شما
پیشخوان