تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

آیا زنگنه باید بابت افزایش قیمت بنزین استیضاح شود؟

موضوع افزایش قیمت بنزین به وزیر نفت مرتبط نبوده و تصمیمی نیست که هیات دولت گرفته باشد.
افزایش قیمت بنزین
رویداد۲۴ رضا بختیار، درباره استیضاح زنگنه اظهار داشت: سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین نه تصمیم وزیر و نه تصمیم مجلس بوده است. سران قوا تصمیم گرفتند، خودشان هم پاسخگو هستند. اگر قرار است کسی به خاطر این موضوع استیضاح شود سمت و سو باید به سمت رئیس مجلس باشد که خلاف نظر مجلس در جلسه سران چنین تصمیمی گرفته است.

وی افزود: به عقیده بنده موضوع تغییر نرخ بنزین به وزیر نفت مرتبط نبوده و تصمیمی نیست که هیات دولت گرفته باشد.

نماینده ناظر در شورای عالی انرژی درباره تصریح کرد: البته در مورد اینکه تغییر قیمت قبلا اعلام نشده بود محل انتقاد است، تصمیمات افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جنس تصمیماتی است که نباید سری بماند، باید در مورد آن‌ها بحث و بررسی شود، رسانه‌ها کار کنند، تحلیلگران آماده‌سازی را انجام دهند و نقطه نظرات موافقین، مخالفین و اقتصاددانان اخذ شود و سپس نسبت به اجرای آن اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی طرح‌ها اینگونه نپخته باشد آسیب‌زا است، بنابراین نباید به این شکل عمل می‌شد، خصوصا اینکه بدون آماده سازی انجام شده است در حالی که باید پیوست اجتماعی داشته باشد، به بحث و بررسی گذاشته شود و مجلس با مکانیزم‌های خود نسبت به پختگی این طرح اقدام کند، اما این کار نشد به همین دلیل خساراتی را متوجه کشور کرد. تقاضای ما این است که سران قوا این تصمیمات اقتصادی را به مجلس بیاورند.

بیشتر بخوانید:

بختیار گفت: مجلس تاکنون تصمیمات خوبی را در رابطه با لایحه قانون تجارت، حذف ۴ صفر، اصلاح نظام بانکی گرفته است دولت باید در خصوص طرح‌های این‌چنینی لایحه بدهد، نیازی نیست که بدون پختگی اجرا شوند، مکانیزم شور، بررسی، گفتگو، تحلیل و نقطه نظرات موافق و مخالف در مجلس فراهم است، مرکز پژوهش‌ها می‌تواند در این زمینه‌ها کار کند و یا اینکه دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی و نیز کمیسیون‌های مختلف مجلس کمک می‌کنند تا طرحی آماده اجرا شود.

بنا بر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، از ساعت صفر روز ۲۴ ماه آبان بنزین سهیمه‌بندی و افزایش قیمت پیدا کرد که بر این اساس نرخ بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان تعیین شد.

در پی این تصمیم برخی نمایندگان با اعلام محور‌هایی مبنی بر اینکه حذف کارت سوخت و احیاء مجدد آن ضرر‌های اقتصادی بسیاری برای کشور به همراه داشته و همچنین گران شدن قیمت بنزین خواستار استیضاح وزیر نفت شده‌اند که زمان آن بنا بر اعلام سخنگوی کمیسیون انرژی ۱۷ آذرماه عنوان شده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
0
1
بخاظر این قضیه ته ولی صد تا کار دیگه کرده که بابت اونها باید محاکمه بشه از جمله کرسنت و حدف کارت سوخت که موجب قاچاق و زیان هنگفت به کشور شد
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان