تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۸

برگزاری سومین همایش فعالیت‌های داوطلبانه گردشگری؛ چرایی و چگونگی

سومین همایش فعالیت های داوطلبانه گردشگری؛ چرایی و چگونگی در شب یلدا (سی آذر) با همت سمن فانوس در سالن همایش مشترک موزه آبگینه و بنیاد فارابی برگزار می شود.
گردشگری داوطلبانه
رویداد۲۴  نشست خبری این همایش روز گذشته در ستاد توان افزایی سازمان‌های مردم نهاد تهران برگزار و اهداف برگزاری آن تشریح شد.

گردشگری داوطلبانه، ترکیبی از سفر و مشارکت در فعالیت‌های داوطلبانه‌ی محیط زیستی یا بشردوستانه است که رویکردی نوظهور برای کشف کشوری جدید و کمک به توسعه‌ی پایدار محسوب می‌شود.

در این نوع از گردشگری افراد می‌آموزند که به افرادی به جز خودشان بیاندیشند و شرایط و امکانات سفر را برای گروه‌های مختلف از جمله بیماران، کودکان کار و جوامع آسیب پذیر فراهم کنند.

در بعضی از انواع این نوع از گردشگری به نوعی حرکتی جهادی در مسیر اقدامات انسان دوستانه در مناطق گردشگری یا روستایی انجام می‌شود.

سومین همایش فعالیت‌های داوطلبانه گردشگری؛ چرایی و چگونگی، شامل بخش‌های مختلف از جمله نقالی، حافظ خوانی، شاهنامه خوانی و موسیقی زنده خواهد بود.

علیرضا زمانی، مؤسس جمعیت ایرانگردی و جهانگردی فانوس درباره اهداف برگزاری همایش فعالیت‌های داوطلبانه گردشگری، و اکبر سلیمانی، فرماندار سابق منطقه آوج، درباره دریافت کمک از گردشگران داوطلب در فصل برداشت محصول، محمد درویش، فعال محیط زیست، در مورد شاخص شادی سرزمین (HPI)، محمد شهرابی فراهانی، مشاور مدیریت در زمینه نقش مسؤولیت اجتماعی شرکتی (CSR) در ارتقای صنعت گردشگری، آرش خیراندیش، طراح و مجری تور‌های مسؤولانه در مورد سلامتی گردشگران در گردشگری پایدار، سعید انصاریان مؤسس بنیاد الگن، در زمینه فعالیت‌های داوطلبانه در روستای الگن و مسلم ایران نژاد، در رابطه با سفر‌های داوطلبانه به جنگل‌های هیرکانی سخنرانی می‌کنند.

این همایش ساعت ۱۵ تا ۱۹ روز شنبه ۳۰ آذر برگزار می‌شود و حضور برای همگان آزاد است.

همچنین تارنمای جمعیت ایرانگردی و جهانگردی فانوس به آدرس: www.fanousngo.com در همایش رونمایی خواهد شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: گردشگری
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان