تاریخ انتشار: ۱۳:۵۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

گفتگوی «امنیت منطقه ای» در تهران

گفتگوی «امنیت منطقه ای» با موضوع افغانستان، صبح چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشور‌های ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان در محل «هتل آزادی تهران» برگزار شد. عکاس: محسن عطایی
منبع: فارس
برچسب ها: گزارش تصویری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
سید علی پرورش
|
Austria
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
0
0
اگر هدف آقای شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی از برگزاری این کنفرانس کمک به گسترش صلح و امنیت در کشور همسایه و مسلمان افغانستان بوده چرا از پاکستان که اصلی ترین بازیگر در روند صلح افغانستان است دعوت نشده است؟اگر جواب این است که روابط پاکستان با طالبان مانع اصلی ایجاد صلح پایدار در افغانستان است که بایستی گفت ایران و قطر که روابط بهتری با طالبان دارند.
در واقع می خواهم بگویم هدف اصلی از برگزاری این کنفرانس کمک به باز کردن جای پا برای کشور چین بوده است و نه بیشتر.
به لطف استراتژی نگاه به شرق رهبری عملا به عمله چین و روسیه در منطقه تبدیل شده ایم.اگر نگاه به شرق درست است چرا در این شرایط بحرانی و فشار تحریم های بین المللی چین و روسیه که به گفته شما دو متحد استراتژیک جمهوری اسلامی هستند از خرید نفت ایران اجتناب می نمایند؟
کاری به رفتار روسیه با چچن های مسلمان و رفتار چین با ایغورهای مسلمان ندارم ولی خوب است نیم نگاهی به سابقه حضور چین و روسیه در کشورهای افریقایی بیندازید تا متوجه خسارت های عظیم زیست محیطی و فساد سیاسی در این کشورها بشوید.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان