تاریخ انتشار: ۱۴:۴۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

اختلال اینترنت در ایران/ منشاء داخلی یا خارجی؟

بر اساس گزارش‌های منتشر شده از ظهر امروز اینترنت تلفن همراه و خانگی با اختلال‌های جدی مواجه شده است و در برخی از نقاط کشور دسترسی مردم به اینترنت بین‌المللی همانند سرویس های گوگل با مشکل مواجه شده یا به کلی قطع شده است که منشاء این اتفاق قطعی مسیرها در اروپا است.

اختلال اینترنت در ایران/ منشاء داخلی یا خارجی؟

رویداد۲۴ بر اساس گزارش‌های منتشر شده از ظهر امروز اینترنت تلفن همراه و خانگی با اختلال‌های جدی مواجه شده است و در برخی از نقاط کشور دسترسی مردم به اینترنت بین‌المللی همانند سرویس های گوگل با مشکل مواجه شده یا به کلی قطع شده است که منشاء این اتفاق قطعی مسیرها در اروپا است.

تایید رسمی اختلال
سجاد بنابی نایب رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات با انتشار توییتی این اختلال را تایید کرد و گفت: در ساعت ١١:١۵؛ ۶۵٠ گیگابیت بر ثانیه از ظرفیت اینترنت ورودی کشور به دلیل قطعی مسیرها در بخش اروپایی قطع شده. علت قطعی در خارج از کشور است و شرکت ارتباطات زیرساخت در تلاش برای برطرف کردن مشکل هستند.

وی افزود: قطعی ارتباطات در دو نقطه یکی قبل از بخارست و دیگری قبل از مونیخ روی مسیر فیبر تأمین‌کنندگان ارتباطات اتفاق افتاده و سرویس دهندگان بزرگ بین‌المللی نظیر گوگل را تحت تأثیر قرار داده است. در حال جابه‌جایی اینترنت کاربران به مسیرهای سالم باقی‌مانده‌ غرب و جنوب هستیم. در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از آی‌پی‌های داخلی دچار مشکل قطعی اینترنت شده‌‌اند که اکثر آن‌ها مربوط به اینترنت همراه است و اینترنت‌های خانگی کمتر درگیر هستند.



بروزرسانی/ قطعی اینترنت رفع شد
بنابی دقایقی پیش با انتشار توییتی جدید نوشت: ارتباطات بین‌الملل به شرایط عادی بازگشت. با ایجاد مدار پشتیبان و اصلاح مسیرهای فیبر بین‌الملل، از دقایقی قبل، اینترنت به شرایط عادی بازگشت. ضمن عرض پوزش از اختلال رخ داده، که خارج از محدوده ایران بوده است، از شکیبایی شما متشکریم.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان