تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

۷ عادت بد که فکر می‌کنیم برایمان خوب است

رعایت عادت‌های زندگی فردی و اجتماعی می‌تواند باعث حفظ سلامتی افراد شود.

اخبار سلامت

رویداد۲۴ بروز بسیاری از رفتار‌های تغذیه‌ای انسان در زندگی بر اساس عادت‌های فردی و اجتماعی شکل گرفته است که برخی از این عادت‌ها نادرست است و می‌تواند بر زندگی اکثر ما تاثیر نامطلوبی بگذارد چراکه بسیاری از ما انسان‌ها بر اساس عقاید غلط و قدیمی در برابر علم پزشکی اصطلاحات عجیب و غریبی به کار می‌بریم و فکر می‌کنیم با مصرف هر نوع مواد غذایی بدن ما در برابر بیماری‌ها مانند یک قاتل خاموش عمل می‌کند و کاملاً به سلامت جسمانی خود باز خواهد گشت.

برای مثال اگر سرگیجه و سردرد گریبانگیر ما شود بلافاصله با مصرف قرص یا ویتامین‌های گوناگون به خود درمانی می‌پردازیم. اما جالب است بدانید که روش‌های زندگی اکثر ما کاملا اشتباه است و ما نمی‌توانیم بدون تجویز پزشک یا مشورت با او اقدامات خود درمانی انجام دهیم و از این‌رو شناسایی و ترک این عادات یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای افزایش سلامتی است. به همین منظور باشگاه خبرنگاران جوان در گزارش زیر به بیان راهکار‌هایی در خصوص انجام ندادن فعالیت‌های نادرست پرداخته است که در ادامه می‌خوانید.

چرت زدن بعد از ناهار

خواب کافی یکی از ملزومات مهم زندگی است که برای سلامتی بدن بسیار مفید است، اما چرت زدن بلافاصله بعد از غذا و با معده پر می‌تواند باعث افزایش ناگهانی وزن و بالابردن قند خون شود. از همین رو افراد باید در خوردن غذا تعادل را رعایت کرده و حداقل دو ساعت بعد از آن چرت کوتاهی داشته باشند.

مصرف ویتامین‌ها چگونه باید باشد؟

از آنجایی که برخی از افراد با خود درمانی در برابر بروز هر بیماری به مصرف ویتامین‌ها اقدام می‌کنند این کار کاملا اشتباه است و در این خصوص تنها می‌توان با تجویز و مشورت پزشک به مصرف ویتامین‌ها پرداخت.

در خرید عینک آفتابی حواس خود را جمع کنید

امروزه اکثر افراد جامعه به خرید هر نوع عینک آفتابی بدون کیفیت اقدام می‌کنند و بر اساس افکار غلط و اشتباه فکر می‌کنند با تهیه این نوع عینک‌ها از دست فروش باقی مانده پول عینک‌های با کیفیت و مناسب را در جیب خود گذاشته اند، اما این کار تنها باعث آسیب زدن به چشمان شما خواهد شد پس برای تهیه عینک‌های آفتابی با کیفیت به منظور حفاظت از چشمان خود در برابر نور خورشید تنها به مراکز و فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

ناگهان بیدار شدن از خواب خوب نیست

بسیاری از ما انسان‌ها فکر می‌کنیم بدون نیاز به آلارم ساعت می‌توانیم به راحتی از خواب بیدار شویم و به محل کار یا دانشگاه و مدرسه رویم، اما این کار کاملا نادرست است و می‌تواند انرژی روزانه را از ما سلب کند و حالت کسل کننده را در ما افزایش دهد. پس بهتر است شب‌ها آلارم صبح خود را کوک کنید تا با راحت آسوده بخوابید.

مراقب تایم حمام خود باشید

حمام کردن روزانه به مدت یک الی دوبار می‌تواند باعث بروز خشکی و ناراحتی‌های پوستی شود پس بهتر است برای جلوگیری از این کار تنها زمان‌های لازم به حمام کردن بپردازید.

تمیزی زیاد می‌تواند منجر به بیماری شود

بسیاری از بانوان خانه دار بر اساس حساسیت و وسواس‌های فکری بیش از حد خود برای تمیز کردن خانه به طور مداوم چند بار در روز از انواع شوینده‌های شیمیایی استفاده می‌کنند، اما بهتر است بدانید که تمیز کردن زیاد خانه می‌تواند باعث افزایش آلرژی یا بروز دیگر بیماری‌های پوستی و سرطانی در شما شود.

۸ ساعت در روز باید خوابید

افراد کارمند یا کسانی که مشغله زیادی در زندگی دارند فکر می‌کنند می‌توانند استراحت و خواب خود را در پایان هفته جبران کنند، اما خواب روزانه به مدت ۷ الی ۸ ساعت نیاز روزمره زندگی تمامی ما انسان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان