تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

پاتوسی در مسیر بازگشت به استقلال؟

خبر می‌رسد مدیران استقلال برای بازگرداندن پاتوسی با این بازیکن تماس گرفته‌اند! آن‌ها با علم به این موضوع که پاتوسی از شرایطی که در امارات دارد ناراضی است سراغ این بازیکن رفتند تا شرایط خرید او در نیم‌فصل را بررسی کنند.
بازگشت پاتوسی به استقلال
رویداد۲۴ آیاندا پاتوسی در نیم‌فصل لیگ هجدهم به‌صورت قرضی از باشگاه کیپ‌تاون سیتی افریقای جنوبی به استقلال آمد. قرارداد این بازیکن یک سال و نیم و مشروط بود. جدا از مبلغی که برای رضایت‌نامه به باشگاه آفریقایی پرداخت کردند، پاتوسی برای نیم‌فصل ۵۰ هزار دلار دستمزد گرفته بود.

برای اینکه قرارداد فصل بعد اتوماتیک تمدید شود باشگاه استقلال باید ۳۵۰ هزار دلار به باشگاه کیپ‌تاون پرداخت می‌کرد. این بازیکن که درنیم فصل دوم ۴ گل زده و ۷ پاس گل در کارنامه‌اش داشت به دلیل عمل نکردن تعهداتش به باشگاه آفریقایی قراردادش برای لیگ نوزدهم بی‌اعتبار و باطل شد. این در شرایطی بود که فتحی و خطیر از ماندن قطعی پاتوسی خبر می‌دادند! آن‌ها بعداً برای جدایی آیاندا پرداخت بدهی ۴۳۰ هزار دلاری پروپیچ را بهانه کردند.

در شرایطی که استقلالی‌ها تلاش می‌کردند تا برای بستن یک قرارداد جدید با پاتوسی و باشگاه کیپ‌تاون به توافق برسند صحبت از حدود ۵۳۰ هزار دلار برای پول رضایت‌نامه و دستمزد این بازیکن بود، وینفرد شفر و پسرش ساشا آیاندا را با خودشان به بن یاسی امارات بردند. قرارداد پاتوسی با بن یاس یک‌ساله و قرضی است و مانند استقلال بندی در قرارداد این بازیکن وجود دارد که باشگاه اماراتی می‌تواند با پرداخت مبلغی به باشگاه کیپ‌تاون، در پایان این‌یک سال به‌صورت قطعی این بازیکن را در اختیار بگیرد. آیاندا شرایط چندان خوبی در باشگاه اماراتی ندارد.

او تا اینجا ۷ بازی در لیگ امارات (۵۵۱ دقیقه) و ۳ بازی هم در رقابت‌های دیگر برای بن یاسی به میدان رفته است که حاصل آن ۲ گل زده و یک پاس گل بود. درمجموع پاتوسی شرایط خوبی در تیم اماراتی ندارد. بن یاس ۱۰ بازیکن خارجی دارد که هم‌زمان استفاده از ۶ بازیکن خارجی مجاز است. دریکی از بازی‌های بن یاس پاتوسی دقیقه ۸۸ به میدان رفت که با توجه به حضور ۶ بازیکن خارجی در زمین او هفتمین خارجی بن یاس محسوب شده و تیمش ۳ بر صفر بازنده شد. آن‌هم در شرایطی که با نتیجه ۳ بر یک الفجیره را شکست داده بود!

بیشتر بخوانید:

استقلال پاتوسی را می‌خواهد

چند روز پیش خبر رسید که باشگاه گل گهر سیرجان به دنبال خرید آیاندا پاتوسی است و حتی مذاکراتی هم با این بازیکن داشته که خوب و مثبت پیش رفته است. واکنش هافبک فصل گذشته استقلال به این خبر یک تکذیب آن بود. پاتوسی در اینستاگرامش نوشت چنین خبری فیک و غیرواقعی است تا خیلی زود پرونده چنین انتقالی بسته شود.

اما موضوع زمانی جالب می‌شود که خبر می‌رسد مدیران استقلال برای بازگرداندن پاتوسی با این بازیکن تماس گرفته‌اند! آن‌ها با علم به این موضوع که پاتوسی از شرایطی که در امارات دارد ناراضی است سراغ این بازیکن رفتند تا شرایط خرید او در نیم‌فصل را بررسی کنند. هنوز از قرارداد پاتوسی نیم‌فصل باقی‌مانده و بعدازآن هم دوباره بازیکن باشگاه کیپ‌تاون خواهد بود. این موضوع یعنی استقلال با هر باشگاه دیگری که دنبال پاتوسی باشد کار آسانی پیش رو ندارد و این خرید کمی پیچیده است.


هرچند که گفته می‌شود آیاندا در امارات افت کرده و به لحاظ فنی و بدنی با آن هافبک قبراق و سرحالی که در استقلال دیده بودیم فاصله دارد. یکی از مدیران استقلال درباره این موضوع می‌گوید: «هنوز خرید پاتوسی قطعی نیست. باید با او صحبت کنیم و ببینیم که امکان جدایی‌اش از بن یاسی وجود دارد یا نه و این موضوع باید بررسی شود. هنوز استراماچونی به ما لیست خرید هم نداده است، اما با توجه به اینکه اول فصل خواهان حفظ پاتوسی بود نباید با بازگشت او مخالف باشد. هرچند که می‌گویند این بازیکن مثل قبل آماده نیست، اما با توجه به تعطیلات لیگ و شرایط استقلال شناختی که از او داریم می‌تواند تا شروع نیم‌فصل دوم آماده شود. فعلاً در حال بررسی این موضوع هستیم و چیزی قطعی نشده است.»

گفتنی است پاتوسی دیگر مدیر برنامه‌های ایرانی ندارد باشگاه استقلال می‌خواهد مانند باشگاه بن یاس فقط با خود این بازیکن طرف حساب باشد نه یک مدیر برنامه‌های ایرانی که مانند سال گذشته برای تیم مشکل و حاشیه درست کند.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان