تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

افزایش ۱۴۶ درصدی معاملات مسکن/ مناطق ۱۹ و ۱۳ رکورداران خرید و فروش

قیمت مسکن در تهران در آبان ماه امسال با کاهش همراه شده بود، اما در آذر ماه همزمان با افزایش قیمت در بازار‌های مالی (طلا، سکه و ارز) قیمت خانه در تهران نیز گران‌تر شد.
افزایش معاملات مسکن
رویداد۲۴ آمار‌های وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد متوسط قیمت یک متر مربع آپارتمان آذر ماه امسال با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به ماه قبل به ۱۳ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان رسیده است.

به گزارش اقتصاد ۲۴ همچنین همزمان با افزایش قیمت مسکن، معاملات مسکن تهران در دوره مذکور نیز با رونق همراه بوده، به طوری که تعداد معاملات مسکن به طور کم‌سابقه‌ای در مناطق ۲۲ گانه تهران نسبت به ماه قبل بیش از ۱۴۶ درصد افزایش یافته است.

اما فعالان و متقاضیان بازار مسکن در آذر ماه، معاملات خود را در کدام مناطق تهران بیشتر افزایش دادند و در کدام مناطق تهران معاملات مسکن رونق بیشتری داشته است؟

آمار‌ها نشان می‌دهد در آذر ماه امسال میزان خرید و فروش آپارتمان‌های منطقه ۱۹ تهران با رشد بیشتری نسبت به مناطق دیگر همراه شده، به طوری که حجم معاملات در این منطقه در آذر ماه نسبت به ماه قبل با رشد بیش از ۲۳۰ درصد همراه شده، این در حالی است که قیمت مسکن در این منطقه نیز طی دوره مذکور ۱۱.۸ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید:

در دوره مذکور حجم معاملات مسکن در منطقه ۱۹ تهران بیش از سه برابر شده و از ۲۳ فقره به ۷۶ فقره رسیده است.

از دیگر مناطقی که حجم معاملات آن طی یک ماهه آذر ماه بیش از سه برابر شده، منطقه ۱۳ بوده که طی این دوره در حالی که قیمت خانه در این منطقه با کاهش همراه بوده میزان معاملات آن ۲۲۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش معاملات مسکن
در بین مناطق ۲۲ گانه تهران، منقطه ۵ با سهم ۱۷.۵ درصدی بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.

در مجموع کل میزان معاملات مسکن تهران در آذر ماه امسال با رشد کم‌سابقه ۱۴۶ درصدی نسبت ماه قبل به بیش از ۸۵۰۰ فقره رسیده که در طی هفت ماه اخیر بیشترین میزان را داشته است.
منبع: اقتصاد24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان