تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

هشدار به خریداران امتیاز مسکن ملی

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد فرم «ج» حدود ۳۰ درصد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن قرمز است و در یک شهر ۶۰ درصد افراد فاقد شرایط لازم بودند به خریداران این امتیاز در فضای مجازی هشدار داد که سرمایه خود را از دست ندهند.

 مسکن ملی

رویداد۲۴ محمود محمودزاده اما برآورد ما این است که فرم «ج» حدود ۳۰ درصد افراد قرمز است؛ یعنی از شرایط لازم برخوردار نیستند. در یک شهر ۶۰ درصد کسانی که نام‌نویسی کردند واجد شرایط نبودند و طبیعتا حذف می‌شوند.

وی افزود: خرید و فروش طرح اقدام ملی، غیرقانونی است و تضمینی برای پولی که بابت این موضوع پرداخت می‌شود وجود ندارد؛ لذا خریداران باید هوشیار باشند که سرمایه‌شان از دست نرود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کد رهگیری هیچ‌گونه اعتباری ندارد و صرفا یک رسید است که افراد بتوانند مراحل ثبت نام را پیگیری کنند؛ لذا کسانی که در فضای مجازی اقدام به خرید و فروش کد رهگیری می‌کنند این موارد را در نظر بگیرند.

رشد قیمت مسکن در تهران ادامه نمی‌یابد

محمودزاده هم‌چنین درباره رشد ۸.۵ درصدی ماهیانه قیمت مسکن شهر تهران در آذرماه گفت: شرایط فعلی بازار مسکن با توجه به طرح‌هایی که وجود دارد به سمت تعادل حرکت می‌کند. ولی بازار مسکن متاثر از بازار‌های موازی دچار افزایش قیمت شد؛ کما این‌که در مدت اخیر سایر بازار‌های موازی نیز با رشد قیمت مواجه بودند.

وی ادامه داد: قطعا این افزایش قیمت، موقتی است و دلیل خاصی برای ادامه رشد وجود ندارد. منطقه ۱ نیز که شاهد افزایش شدید قیمت‌ها در آن‌جا بودیم جزو مناطق کم‌تقاضا محسوب می‌شود و عمده خرید و فروش‌ها از نوع سرمایه‌گذاری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص تاثیر راه‌اندازی مترو هشتگرد بر بازار مسکن شهر تهران گفت: با برطرف شدن مشکل حمل و نقل در هشتگرد قطعا رغبت برای سکونت در این شهر بالا می‌رود که در تعادل‌بخشی به بازار مسکن شهر تهران موثر خواهد بود. پیشینه قبلی درخصوص مترو کرج نیز نشان می‌دهد بعد از ورود به مترو به این شهر، رفت و آمد ساده‌تر و مقرون به صرفه‌تر شده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت مسکن
نظرات شما
پیشخوان