تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمریکا از اتباع خود خواست عراق را ترک کنند

در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، دولت ایالات متحده از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.
شهادت سردار سلیمانی
رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت ایالات متحده امروز -جمعه- بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در بغداد، از شهروندان خود خواست عراق را ترک کنند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد که سفارتخانه آمریکا در بغداد با صدور پیام هشداری، از اتباع خود در عراق خواست هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند. این در حالی است که منطقه سبز بغداد به‌طور کامل بسته شده است.


صبح امروز ارتش آمریکا به خودروی حامل سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس حمله کرد که این اتفاق باعث شهادت سردار سلیمانی و همراهان او شد.
 

دونالد ترامپ به این خبر واکنش داد و تنها پرچم آمریکا را در توییتی منتشر کرد. وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای تاکید کرد که «براساس دستور دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، ارتش ایالات متحده اقدامی دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در خارج با ترور قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی شده، انجام داد.»

رسانه‌های غربی این پرسش را مطرح کرده‌اند آیا این عملیات نظامی که ممکن است به جنگی بزرگ در خاورمیانه بینجامد، با مجوز کنگره بوده یا آنکه ترامپ بدون مجوز و آگاهانه دست به این اقدام زده است.

کریستین مورفی سناتور دموکرات آمریکا در توییتر خود نوشت: «شکی نیست که سلیمانی دشمن آمریکاست،  اما پرسش این است که آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دست به ترور دومین فرد مقتدر ایران زده که آگاهانه به یک جنگ منطقه‌ای می‌انجامد.»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۳
0
0
آره بدویید بدبختای ترسو سوراخ موش یکی هفت صنار
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان