تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۸
محمدجواد آذری جهرمی:

مقابل سانسور آمریکا در اینستاگرام می‌ایستیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اقدام آمریکا در سانسور صدای ملت ایران و جهان تنها یک بی‌آبرویی برای آن کشور بوده است که قطعا مقابل این حرکت خواهیم ایستاد.

 اذری جهرمی

رویداد۲۴ محمدجواد آذری جهرمی با بیان این‌که بی‌آبرویی دولت آمریکا و همپیمانانش در سراسر دنیا که البته عده زیادی نیستند، ثابت شده است، اظهار کرد: این بی‌آبرویی در به شهادت رساندن و ترور بزرگترین نماد مقابله با تروریسم در دنیا مشهود است؛ اینها بی‌آبرو هستند و از بی‌آبرو نیز انتظار رفتار معقول نیست.

وی ادامه داد: کسی که بی‌آبروست، اقدامات بی‌آبرویانه خود را ادامه خواهد داد و این افراد همان کسانی هستند که عمری در دنیا فریاد برپا می‌داشتند که ما نماد آزادی بیان و نماد پذیرش حرف‌های منتقد و مخالف خودمان هستیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که حرکت مردم در سراسر دنیا و پست‌های میلیونی نه تنها از داخل ایران، بلکه از سراسر دنیا و حتی اقدامات چهره‌های مطرح در شبکه‌های اجتماعی، فضایی را ایجاد کرد که موجب ایجاد چنین بی‌آبرویی شد، اظهار کرد: ایجاد این فضای منفعلانه، در واقع یک بی‌آبرویی دیگر از سوی ایالات متحده آمریکا رقم زد و آنها گمان می‌کنند که با این اقدامات می‌توانند مقابل این حرکت و جنبش بزرگ بایستند.


بیشتر بخوانید:

نامه نمایندگان تهران به آذری‌جهرمی برای اتصال اینترنت موبایل


آذری جهرمی که در یک مصاحبه رادیویی صحبت میکرد، با تاکید بر این مساله که خیال‌های آمریکا یک خیال باطل است، تصریح کرد: بی‌شک این جنبش ادامه خواهد داشت و همان‌طور که تاکنون نیز ملاحظه‌ای کرده‌اید، سراسر شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی، مملو از ابراز ارادت و دلنوشته‌هایی در وصف حاج قاسم سلیمانی است و بی‌شک این حضور جریان‌سازی که مردم ایران و مردم جهان داشتند، ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌ یک اقدام بزرگ است و واکنش دولت آمریکا و شبکه‌های اجتماعی که تحت حاکمیت آن‌ها هستند، یک حرکت منفعلانه است، تصریح کرد: آن‌ها تلاش می‌کنند تا با انجام این رفتار ما را در موضع ضعف نشان دهند و این در حالی است که اکنون ایران و انقلاب اسلامی به برکت خون شهید سلیمانی در شبکه‌های اجتماعی دنیا، یک بی‌آبرویی بزرگ را برایشان رقم زده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: نباید اینگونه دیده شود که ما در موضع ضعف هستیم، چراکه جریان انقلاب اسلامی در موضع قدرت است و این حضور جریان‌ساز مردم در شبکه‌های اجتماعی خود آن‌ها باعث شده که کارت پوشالی رسانه‌ای آن‌ها دچار تزلزل شود و این حرکت قطعا متوقف نخواهد شد و از تمام ظرفیت‌های بین‌المللی برای رساندن صدای این فریاد استفاده خواهیم کرد.

آذری جهرمی با اشاره به هشتگ DEARIRAN  یا ایران عزیز در ایالات متحده آمریکا اظهار کرد: در ایالت متحده آمریکا نیز با این هشتگ مردم عکس‌العمل نشان دادند و در فضای مجازی آمریکا مملو از این هشتگ است که این مساله نیز آن‌ها را دچار مشکل کرده و در یک موضع انفعال جدی قرار داده است.

وی با بیان این‌که این جوشش از سمت مردم ایران، منطقه و جهان وجود دارد تا در شبکه‌های اجتماعی یکصدا، راه شهید سلیمانی را فریاد زنند و اقدام آمریکا را محکوم کنند، تصریح کرد: این یک فرصت بی‌نظیر است، چرا که فضایی را ایجاد کرده تا استانداردهای دوگانه آن‌ها را برای همه روشن کند؛ به همین دلیل از این فرصت استفاده شده و خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: اما در این بین آنچه که باید از جانب ما مورد توجه قرار بگیرد، این است که باید ظرفیت‌سازی برای دنیا و نه تنها برای ایران ایجاد کنیم تا سکوهایی را برای خودمان داشته باشیم و در مقابل سانسورهایی که آن‌ها پیگیری می‌کنند، راه فریاد داشته باشیم.

آذری جهرمی ادامه داد: برای آزادی بیان در سطح دنیا سکوهایی را ایجاد خواهیم کرد تا مردم دنیا بتوانند آزادانه با سانسورهایی که ایجاد می‌شود، مقابله کنند که این مساله نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد یک اپلیکیشن ایرانی در این راستا، گفت: جوانان کشور ما متوقف نمانده‌اند و پلت‌فرم‌هایی را برای رسانه‌های نوین طراحی کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به اپلیکیشن روبینو اشاره کرد که بنده نیز امروز صفحه شخصی خودم را در این اپلیکیشن راه‌اندازی کردم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این‌که این اپلیکیشن از گذشته فعال بوده است، اظهار کرد: ما هیچ فضایی را برای گفتمان انقلاب اسلامی از دست نخواهیم داد و برای این مساله از ظرفیت‌های بین‌المللی و سکوهای خود آمریکایی برای داد زدن سر آن‌ها استفاده خواهیم کرد، علاوه بر این، فضاهای منتسب به خودمان را نیز تقویت خواهیم کرد.

روبینو با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شد

آذری جهرمی با بیان این‌که اپلیکیشن روبینو با استقبال بی‌نظیر از سوی مردم مواجه شده است، گفت: روبینو که یک اپلیکیشن ایرانی است و عملکرد آن به گونه‌ای است که به مرزهای ایران محدود نیست و این حرکت باعث خواهد شد که جوانان ایرانی توجه جدی‌تری به این مساله داشته باشند و طبیعتا ما نیز وظیفه خودمان را حمایت از جوانان در این راستا می‌دانیم.

به گفته وی، هدف ما این است که رسانه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم مقابل سانسور را بگیریم و این فضای جریان‌سازی را در آنجا رقم بزنیم البته این به معنای کنار گذاشتن فضاهای دیگر بین‌المللی نیست، چرا که قطعا در این فضاها نیز حضور جدی‌تری خواهیم داشت و برای آن‌ها که قصد چالش در این مسیر را دارند، موانعی را ایجاد خواهیم کرد.

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر آن‌ها در چالشی به سر می‌برند که ناشی از حضور جریان‌ساز مردم ایران، منطقه و جهان در مخالفت با دولت آمریکا حتی در خود آمریکاست، چراکه در خود آمریکا نیز اقدامات اخیر این دولت با عکس‌العمل‌های زیادی از داخل این کشور روبه‌رو شده است که دولتمردان آمریکا را با چالش مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: از ظرفیت‌های موجود و از ظرفیت‌های داخل برای مقابله با سانسور آن‌ها استفاده خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم تا در سطح جهان پلت‌فرم‌هایی را داشته باشیم که امکان فریاد زدن بر سر آمریکا برای تمام دنیا فراهم شود.

اقدام ایران برای ساخت گوشی‌های داخلی هوشمند

آذری جهرمی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود از اقدام ایران برای ساخت گوشی‌های داخلی هوشمند خبر داد و افزود: حرکتی را در کشور آغاز کرده‌ایم که توسط تولید کنندگان داخلی پیگیری می‌شود البته ابتدای این راه هستیم اما با قدرت و جدیت خوبی این کار آغاز شده و قصد داریم که با استفاده از تولیدکنندگان ایرانی و همکاری شرکت‌های بین‌المللی گوشی‌های هوشمندی را با قیمت متوسط برای ارائه‌ی خدمت به مردم تولید کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش قیمت گوشی‌های همراه پس از تلاطمات ارز گفت: بخشی زیادی از مردم توان خرید گوشی‌های هوشمند را ندارند، به همین دلیل دولت سکویی را فراهم کرده تا تولید کنندگان داخلی بتوانند در بازار رقابت با تولیدکنندگان خارجی محصولات خود را عرضه کنند و کم‌کم نیز به بازار منطقه نگاه داشته باشند تا ایران نیز بتواند در تولید تلفن همراه هوشمند نقش داشته باشند.

وی با بیان این‌که این حرکت آغاز شده و دولت برای اجرای این طرح 200 میلیارد تومان به مردم اختصاص داده، به گونه‌ای که با سازوکاری بازار تقاضا تحریک و کسانی که متقاضی خرید تلفن همراه هستند بتوانند تلفن همراه خود را به صورت قسطی و با درج مبلغ کمی روی قبوض خریداری کنند.

به گفته آذری جهرمی، خط اعتباری این طرح تخصیص داده شده و چهار شرکت ایرانی نیز در این راستا اعلام آمادگی کردند که توان آن‌ها از سوی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات تایید شده است که بخشی از این حمایت‌ها نیز از سوی این دو وزارتخانه انجام خواهد شد و وزارت اقتصاد و بانک مرکزی کمک‌هایی را خواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: انتظار داریم تا در دهه فجر، ورود گوشی‌های ایرانی را به بازار شاهد باشیم که هم قابل رقابت با مدل‌های خارجی باشند و هم قیمت مناسبی داشته باشند تا تمام اقشار جامعه بتوانند از آن بهره‌مند شوند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان