تاریخ انتشار: ۱۹:۰۷ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

پیکر شهدا پس از چهار ساعت تشییع وارد حرم رضوی شد

پیکرهای پاک سردار شهید قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و چهار همرزم شهیدشان پس از چهار ساعت تشییع بی‌نظیر جمعیت میلیونی در مسیر سه کیلومتری میدان ۱۵ خرداد تا حرم مطهر امام رضا(ع) بالاخره ساعتی پس از اذان مغرب وارد حرم رضوی شد.

پیکر شهدا پس از چهار ساعت تشییع وارد حرم رضوی شدرویداد۲۴ معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مشهد گفت: ازدحام جمعیت و حضور میلیونی مردم در مسیر فرودگاه تا حرم مطهر امام رضا (ع) به حدی بود که بارها خودروی حامل پیکرهای شهدا متوقف شد و در میانه راه مسوولان به واسطه انبوهی جمعیت مجبور به تعویض یکی از خودروهای حامل پیکرها شدند.
احمد ریواده افزود: بر اساس اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی طولانی شدن مراسم تشییع پیکر شهدای والامقام جبهه مقاومت اسلامی در مشهد، برنامه امشب استقبال از پیکر شهید سلیمانی در تهران لغو شده است.
وی همچنین گفت: امکانات حوزه خدمات شهری و حمل و نقل مشهد آماده انتقال جمعیت میلیونی عزاداران به نقاط دیگر شهر شده است.


بیشتر بخوانید: واکنش سردار سلیمانی به شعار «مالک اشتر علی» در بیت رهبری +فیلم


معاون فرماندار مشهد ادامه داد: برآورد دقیق جمعیت حاضر در مراسم تشییع امروز در این شهر از طریق دوربینهای و فضای اشغال شده در مسیرها هم‌اینک در حال محاسبه است تا اعلام شود.
مسیر سه کیلومتری تعیین شده برای تشییع پیکرهای پاک سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، ابومهدی مهندس و چهار همرزم شهیدشان بخاطر حضور میلیونی مردم متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی طی زمانی چهار ساعته تا حرم مطهر امام رضا(ع) پیموده شد.
این آیین شکوهمند و حماسی ساعت ۱۴: ۳۰ دقیقه امروز آغاز شد.
بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
وزارت امور خارجه هم با صدور بیانیه ای این اقدام تروریستی رژیم‌ آمریکا را محکوم کرد و نشست فوق العاده تشکیل داد. همچنین سفیر سوئیس در تهران به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به آمریکا به وی اعلام شد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان