تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۶ دی ۱۳۹۸
معاون وزیر راه و شهرسازی:

تغییر نام ۴ زیرساخت حمل‌و‌نقل کشور به‌ نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی

رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت راه و شهرسازی از تغییر نام چهار زیرساخت حمل‌و‌نقل کشور به‌نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی خبر داد.

قاسم سلیمانی

رویداد۲۴ سیدقاسم بی‌نیاز با اشاره به تغییر نام چهار زیرساخت حمل‌ونقل کشور به دستور وزیر راه و شهرسازی به‌نام شهید سرافراز سپاه اسلام، سپهبد قاسم سلیمانی اظهار کرد: فرودگاه بین‌المللی اهواز یکی از پنج فرودگاه پرتردد کشور، آزادراه تهران-ساوه-سلفچگان، پایانه مرزی مهران از پرترددترین پایانه‌های مرزی و پل کیلومتر ۲۱۴ آزادراه اصفهان-شیراز به‌عنوان مرتفع‌ترین پل آزادراهی کشور، از جمله زیرساخت‌های مهم در حوزه راه و شهرسازی هستند که به‌نام سپهبد شهید، قاسم سلیمانی، نام‌گذاری شدند و این زیرساخت‌ها از این پس با این نام شناخته خواهند شد.

دیروز معاون وزیر راه و شهرسازی از نامگذاری پایانه مرزی مهران به نام سردار پر افتخار اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی خبر داده و گفته بود: پیش بینی‌های لازم در بخش حمل و نقل جاده‌ای برای استقبال از پیکر مطهر شهدا انجام شده است.


بیشتر بخوانید: تغییر نام پایانه مرزی مهران به «شهید سلیمانی»


عبدالهاشم حسن نیا، اظهار کرد: به پاس رشادت‌ها و مجاهدت‌های سردار رشید و پرافتخار اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی، پایانه مرزی مهران که گذرگاه خیل عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به عتبات عالیات است، به نام این شهید والامقام نامگذاری شد.

وی با بیان این‌که این اقدام به پیشنهاد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و با موافقت وزیر محترم راه و شهرسازی انجام شده است، افزود: اگر امروز زمینه سفر میلیون‌ها نفر از محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به سهولت و در نهایت امنیت از قلمرو کشورمان به عتبات عالیات فراهم است، قطعا این امنیت، ثمره و حاصل مجاهدت، تلاش و از خودگذشتگی‌های سربازان دلاور و رشید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی‌شک سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نقش بی‌بدیلی در تامین امنیت منطقه و امکان انجام سفر‌های امن زائران به عتبات عالیات داشته است.

وی ادامه داد: لذا به پاس این رشادت‌ها پایانه مرزی مهران که هر ساله به ویژه در ایام اربعین گذرگاه خیل عظیم دلباختگان اهل بیت (ع) به سوی عتبات عالیات است، به نام این شهید سرافراز نامگذاری شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به ورود پیکر مطهر شهدا به میهن اسلامی، در خصوص تمهیدات پیش بینی شده در بخش حمل و نقل جاده‌ای برای استقبال از این عزیزان یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی حضور خیل عظیم امت شهیدپرور در مراسم‌های باشکوه استقبال، تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر ایشان و همرزمانشان درهمان ساعات اولیه هماهنگی لازم با ادارات تابعه استانی و تشکل‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافر در سطح کشور انجام شده و بخش حمل و نقل جاده‌ای در تمام سطوح از آمادگی لازم برای همراهی و ارائه خدمت به مردم شریف کشورمان برخوردار است.

حسن نیا تاکید کرد: در این راستا حداکثر توان حمل و نقلی کشور آماده ارائه خدمات مطلوب و مناسب و در شأن ملت شریف ایران وعاشقان و دلدادگان آن عزیز سفر کرده در اقصی نقاط کشور است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: معاون وزیر راه
نظرات شما
پیشخوان