تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۶ دی ۱۳۹۸

اجاره هواپیمای در حدنو برای نوسازی ناوگان ایران

برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی در حال رایزنی برای اجاره هواپیما‌های دست دوم با سال ساخت پایین و تقریبا نو هستند تا از این طریق مشکل تامین و نوسازی ناوگان را تا حدودی در صنعت هوانوردی حل کرده باشند.

 اجاره هواپیما

رویداد۲۴ در حال حاضر حدود ۲۲۰ فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور در حال عملیات بوده که به گفته سیاوش امیر مکری -مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور- عمر آن‌ها به صورت متوسط حدودا بین ۱۹ تا ۲۰ سال است. البته در دوره برجام ایران قرارداد‌های متعددی با سازندگان بزرگ هواپیما از جمله بوئینگ و ایرباس برای ورود هواپیمای جدید و نوسازی ناوگان امضا شد.

در همان زمان عباس آخوندی -وزیر سابق راه و شهرسازی- بهمن ماه سال ۱۳۹۴ با حضور در مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح جزئیات پیش‌نویس قرارداد‌های ایران برای ورود هواپیما‌های جدید به کشور، گفت: بر اساس قرارداد با دو شرکت هواپیمایی ایرباس و ای‌تی‌آر، ۱۳۸ فروند هواپیما برای نوسازی کل سیستم هواپیمایی از سال جاری میلادی وارد ناوگانی هواپیمایی کشور می‌شود، اما پس از چندی این قرارداد‌ها با خروج ترامپ از توافق کشور‌های ۱+۵ لغو و تعلیق شد و تنها بخش کوچکی از این توافقات فرصت ورود به کشور را پیدا کردند.

یکی از راه‌های تامین و نوسازی ناوگان هوایی اجاره هواپیماست که بر اساس آخرین اخبار و اطلاعات بدست آمده برخی از ایرلاین‌های داخلی در تلاش برای اجاره هواپیما‌های دست دوم با عمر چند ساله و تقریبا نو هستند تا بتوانند از این طریق به اهداف خود دست پیدا کنند.

هواپیما‌های در حال توافق از انواع کوچک و پهن پیکر است که البته فرآیند مذاکرات ایرلاین‌ها همچنان ادامه دارد و در صورت قطعی شدن و واردات این هواپیما‌ها شاهد رونمایی از آن توسط شرکت‌های هواپیمایی خواهیم بود.

 

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان