تاریخ انتشار: ۲۱:۱۷ - ۱۷ دی ۱۳۹۸

وزیر دفاع انگلیس: تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با ابراز نگرانی از تحولات غرب آسیا، گفت که تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست.

وزیر دفاع انگلیس: تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیسترویداد۲۴ والاس سه‌شنبه در مجلس عوام انگلیس اظهار کرد: با طرف‌های اروپایی برای نجات توافق هسته‌ای همکاری می‌کنیم.
وی همچنین بدون محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا، گفت: تنش‌ها در منطقه به نفع هیچ یک از طرف‌ها نیست و ما به دنبال یک راه‌حل دیپلماتیک برای خارج شدن از این بحران هستیم.
وزیر دفاع انگلیس افزود: هیچ یک از ما خواهان به خطر افتادن منافع خود و متحدانمان نیستیم. نخست وزیر با رهبران اروپایی در این باره صحبت کرده است. من با همتای سعودی خود درباره برجام صحبت کردم.
والاس، اتهاماتی واهی و بدون سند را علیه ایران تکرار کرد که مواضع او با انتقاداتی در مجلس عوام روبرو شد.
جرمی کوربین، رهبر حزب مخالف کارگر درباره عدم حضور بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس سؤال کرد. کوربین همچنین در این باره سؤال کرد که انگلیس چه شواهدی برای حمله آمریکا علیه ایران دیده است.
والاس درباره غیبت جانسون گفت که او مشغول اداره دولت است و صلاح دیده که من به سؤالات نمایندگان پاسخ بدهم.
ادعاهای اروپایی‌ها درباره تلاش برای نجات برجام و تأکید بر جلوگیری از گسترش تنش در غرب آسیا، در حالی است که با اقدام تروریستی آمریکا همسو شده‌اند و همچنین به تعهدات برجامی خود عمل نکرده‌اند.
دولت جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای، گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات ایران در برجام را اعلام کرد. جمهوری اسلامی ایران دیگر با هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده و تحقیق و توسعه) مواجه نیست. به دنبال این تصمیم، تروئیکای اروپایی شامل آلمان، انگلیس و فرانسه در بیانیه مشترکی بدون اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از برجام و بی‌عملی اروپایی‌ها در اجرای تعهداتشان در قبال این توافق، خواستار بازگشت گام‌های برجامی ایران و خویشتنداری در مقابل اقدام تروریستی آمریکا شدند.
سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه (۱۳ دی) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: برجام
نظرات شما
پیشخوان