تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۸
نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها:

مردم مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند

سارانی بابیان اینکه روستا‌های بسیاری در سیل محاصره‌شده‌اند گفت: از برخی روستا‌های محاصره‌شده در سیل به دلیل قطع ارتباط زمینی هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
 سیل‌ سیستان و بلوچستان
رویداد۲۴ عزیز سارانی نماینده سیستان و بلوچستان و عضو هیئت‌رئیسه شورای عالی استان‌ها در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره به سیل اخیر این استان گفت: وضعیت در استان به‌واسطه وقوع سیل بسیار وخیم است. ۷۲ ساعت است که مردم درگیر سیل هستند و ارتباط آن‌ها با بیرون قطع شده است.

وی افزود: مردم در روستا‌ها به‌وسیله سیل محاصره‌شده‌اند و به‌شدت نیازمند آب آشامیدنی و مواد غذایی هستند. راه‌ها زیر سیل مانده و دسترسی زمینی وجود ندارد. امکانات هوایی هم در استان نداریم. تنها یک بالگرد در استان وجود دارد که توانایی رساندن مواد غذایی و آب آشامیدی و انتقال مصدومان روستا را ندارد. از زمان وقوع سیل هم درخواست ارسال بالگرد داده‌ایم که هنوز پاسخ درستی به ما داده نشده است.

سارانی بابیان اینکه بیشتر جنوب استان درگیر سیل است بیان داشت: شهرستان‌های نیک شهر، چابهار و ایرانشهر درگیر سیل هستند و روستا‌های مناطق دشتیاری، زر آباد، بن و قصر قند زیر آب رفته‌اند. راه ارتباطی بیش از ۵۰۰ روستا قطع شده است و تنها در منطقه قصر قند ۱۱۳ روستا در محاصره سیل قرار دارند.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها ضمن درخواست کمک از مسئولین بیان کرد: مردم به‌شدت نیازمند کمک‌های اولیه هستند. هنوز آمار دقیقی از خسارت‌ها و کشته‌ها وجود ندارد، اما باگذشت زمان این خسارت‌ها بیشتر خواهد شد. سیل روستا‌ها را محاصره کرده است و از برخی از روستا‌های درگیر سیل هیچ اطلاعاتی در دست نیست.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان