تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

چرا گوشت ارزان نشد؟!

در حالی‌که دامداران از ارزان نشدن قیمت گوشت متناسب با کاهش قیمت ۴۰ درصدی قیمت دام گلایه می‌کنند، سازمان حمایت آمار دیگری از تغییرات قیمت‌ها ارائه داده است.
قیمت گوشت
رویداد۲۴ اوایل دی ماه سعید سلطانی - مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور - گفت که گوشت نسبت به ابتدای سال در دام سنگین ۴۰ درصد ارزان‌تر و در دام سبک ۲۸ درصد ارزان‌تر از دامداران خریداری می‌شود، اما گوشتی که از دست دامدار ارزان بیرون می‌آید، به دست مردم ارزان نمی‌رسد. این موضوع باعث شده سود اصلی به جیب واسطه‌ها برود و چیزی عاید مصرف‌کننده و تولیدکننده نشود.

اما سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در پاسخ به پیگیری خبرنگار درباره علت ارزان نشدن گوشت متناسب با قیمت دام گفت که آمار ارائه شده از سوی دامداران دقیق نبوده است.

متن پاسخ سازمان حمایت در ادامه آمده است:

"بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه‌های قیمت این سازمان و شرکت پشتیبانی امور دام در ماه‌های اخیر، قیمت دام زنده وگوشت قرمز روند نزولی داشته است، ولی هیچ یک از اطلاعات ثبت شده مذکور، کاهش ۴۰ درصدی در بهای دام زنده را نشان نمی‌دهد. لذا، طبق اطلاعات فوق میانگین قیمت کشوری دام زنده سبک (گوسفندی) در آذرماه نسبت به بیشترین میانگین قیمت ۹ ماهه سال جاری ۱۰.۷ درصد و قیمت گوشت گوسفندی در این بازه زمانی حدود ۸ درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین کشوری قیمت گوساله زنده در آذرماه به نسبت بیشترین قیمت این کالا در ۹ ماهه سال جاری ۱۵.۷ درصد و در همین بازه زمانی میانگین کشوری قیمت گوشت گوساله نیز با ۷.۶ درصد کاهش همراه بوده است.

شایان ذکر است منابع اخذ اطلاعات قیمتی و صحت ادعای مطرح شده به دلیل مشخص نبودن پایه‌های آمار استفاده شده در گزارش مورد تردید است و در صورت اعلام دقیق منابع ومصادیق موارد قابل بررسی خواهد بود. "
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت گوشت ، گوشت
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۷
0
0
مثلا بقیه چیزهایی که اعلام کرده بودن ارزون میشه ،ارزون شد مثل ماشین ،خونه ،دلار و... که انقدر درسطح سوئیس سوال میکنی که چرا گوشت ارزون نشد،یه مشت دروغگو دور هم جمع شدن کشور رو مثلا میچرخونن ،نه به دروغگو
نظرات شما
پیشخوان