تاریخ انتشار: ۰۹:۴۲ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

راز پنهان جانباخته حادثه هواپیمای اوکراین لو رفت

دکتر سیدرزگار رحیمی به همراه همسرش مهندس فریده غلامی از نخبگان کردستان بودند که در سانحه هواپیمای اوکراینی به شهادت رسیدند.

سقوط هواپیمای اوکراینی

رویداد۲۴ سیدرزگار رحیمی اهل سقز دانشجوی دکتری الکترونیک در کانادا و استاد دانشگاه گروه فناوری و مهندسی در کالج «Centennial» بود که به همراه فرزند سه ساله خود ژیوان رحیمی و همسر باردارش، فریده غلامی به ایران سفر کرده بود در حادثه سقوط هواپیمای تهران به اوکراین جان باختند.

رحیمی متولد سال ۱۳۶۰ در شهر سقز است که تحصیل خود در مقطع ابتدایی را در این شهر شروع می‌کند و بعد‌ها به دلیل شوق، ذوق و دغدغه‌ای که برای فراگیری علم و دانش دارد از طرف خانواده پدری خود برای ادامه تحصیل به سنندج می‌رود و دوران دبیرستان را در دبیرستان نمونه وابسته به دانشگاه کردستان سپری می‌کند.

رزگار به دلیل توانایی بالایی که در یادگیری درس داشت بسیار مورد توجه دبیران خود قرار می‌گیرد و اکثر دبیران وی معتقد بودند که وی در آینده یکی از نخبگان مطرح کشور می‌شود که می‌تواند برای خود و مردمش اثرگذار باشد.

رزگار رحیمی سال ۷۹ در کنکور سراسری با رتبه ۱۴۲ در رشته برق دانشگاه علم و صنعت تهران پذیرفته می‌شود و در کمتر از ۳ سال در مقطع کارشناسی فارغ‌ التحصیل می‌شود البته همزمان با تحصیل در این دانشگاه در پژوهشکده نیرو نیز مشغول به کار و تحقیق می‌شود.

رحیمی بعد از فارغ‌التحصیلی بلافاصله در مقطع کارشناسی ارشد گرایش مخابرات قبول می‌شود و همزمان هم در یک شرکت خصوصی مشغول به کار می‌شود.

برخلاف عده‌ای که بعد از ازدواج از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند، اما رزگار رحیمی بعد از شروع زندگی مشترک با فریده غلامی به پشتوانه همسرش و خانواده همسرش ادامه تحصیل می‌دهد.

در طول دوران تحصیل مقاله‌های علمی وی در مجلات معتبر امریکایی و اروپایی چاپ و ارائه می‌شود و به همین واسطه درخواست‌های فراوانی از سوی دانشگاه‌های معتبر دنیا برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری دریافت می‌کند و در نهایت دعوت دانشگاه تورنتو کانادا را قبول می‌کند و حدود ۱۳ سال در آن کشور زندگی کرد.

وی بصورت پنهانی و اینکه کسی متوجه نشود در کار‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه زیادی شرکت داشته است و همیشه دغدغه کمک به همزبان و هم نوع خود را داشته است، اما از آشنایان و نزدیکان خود کسی متوجه این نبود لذا در طول یک هفته‌ای که از وفات وی می‌گذرد خانواده‌های مستضعف زیادی به خانواده وی مراجعه کرده‌اند و اعلام می‌کنند که ساله‌هاست دکتر رزگار رحیمی به خانواده آن‌ها کمک مالی می‌کرد.


بیشتر بخوانید: احتمال خرابکاری در شلیک به هواپیمای اوکراینی وجود دارد


بعد از شهادت دکتر رزگار رحیمی، دانشگاه کانادا برای تجلیل از خدمات و تلاش‌های ارزنده این بزرگ‌ مرد کردستانی در راستای علم و دانش، بنیادی با نام بنیاد «دکتر رزگار» با هدف حمایت و پشتیبانی مالی از دانشجویان جدیدالورود ایرانی که در کانادا مشغول به تحصیل می‌شوند، تاسیس کرده است.

فریده غلامی همسر دکتر رزگار رحیمی نیز ۶ شهریور ۱۳۶۰ در شهرستان اسلام‌آباد غرب به دنیا آمد. بعد از اخذ دیپلم ریاضی فیزیک در سال ۱۳۸۰ در آزمون کنکور سراسری با رتبه ۱۴ منطقه در رشته مهندسی طراحی صنعتی در دانشگاه علم و صنعت تهران قبول شد.

وی پس از ازدواج با رزگار رحیمی (نخبه و پژوهشگر سقزی) در مقطع کارشناسی ارشد در رشته طراحی صنعتی در شهر تورنتو پذیرفته شد و جزء دانشجویان ممتاز در این رشته و دانشگاه محسوب می‌شد. در آنجا نیز در زمینه طراحی دکوراسیون منزل مشغول به فعالیت بود.

سیدرزگار رحیمی که از یک خانواده فرهنگی و باسواد است، به همراه سید ژیوان و همسرش فریده غلامی در سانحه هواپیمای اوکراینی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان