تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر

مسافر هواپیمای اوکراینی طراح پل مفهومی بود؟ +عکس

کارگردان مطرح سینما پس از انتشار شایعه‌ای بی اساس درباره یکی از دانشجویان هواپیمای بویینگ ۷۳۷ اوکراین در صفحه شخصی‌اش، آن را حذف کرد.

رویداد۲۴ پوران درخشنده، کارگردان نام‌آشنای کشورمان تصویری از یک پل را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و مدعی شد که  طراح آن یکی از مسافران جان باخته هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ است؛ اما با بررسی‌های جزئی مشخص شد که پل مذکور اصلا وجود خارجی ندارد و در اصل طرحی مفهومی از یک طراح هلندی است.

پس از جان باختن تعدادی از هموطنانمان در سانحه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین که چند دانشجوی نخبه نیز در میان آنها دیده می‌شد، مردم داغدیده و همچنین کاربران فضای مجازی واکنش‌های احساسی زیادی به آن نشان دادند. در این میان انتشار برخی اخبار کذب اجتناب ناپذیر بود؛ از جمله مطلبی که پوران درخشنده کارگردان مطرح سینما در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت.

پوران درخشنده

اطلاعات اصلی درباره این تصاویر که در یکی از سایت‌ها منتشر شده به شرح زیر است:

پوران درخشنده

اما تنها چند دقیقه بعد کاربران زیادی در فضای مجازی به این مسئله واکنش نشان دادند و از اقدام عجولانه پوران درخشنده انتقاد کردند. انتظار می‌رود افراد و چهره‌های شناخته شده‌ای مانند این کارگردان قبل از انتشار مطالب این چنینی در فضای مجازی، از صحت و سقم آن با خبر شوند و بدون اطلاع کافی به شایعات در فضای مجازی دامن نزنند.

شایان ذکر است؛ پوران درخشنده پس از اطلاع از اشتباهش، پست مورد نظر را از صفحه خود حذف کرد.

 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
1
2
بهتر است هر کسی به کار خودش مشغول باشد! سیاسی شدن هنر پیشه ها ، هنرپیشه شدن سیاسی ها و سیاسی شدن ورزشکاران و بالعکس و.... در سالهای گذشته جواب نداده و......
وفا عسگری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
1
3
خانم درخشنده اگر جاعل این شایعه نباشد، استفاده کننده از خبری جعلی محسوب است. به همین دلیل باید شهامت میداشت و ضمن اقرار به اشتباه، از همه مخاطبان خود عذرخواهی می کرد. پاک کردن لکه کثیف بر پوست دست یا جامه کافی نیست، باید شستوی کافی و لازم هم صورت پذیرد. شستشویی کن و آنگه بخرابات خرام/تا نگردد ز تو این دیر خراب آلوده. من برای ایشان و پاره ای خدمات فاخر هنری وی احترام قائل هستم، ولی تنزل این جایگاه را با جو زدگی و موج سواری سیاسی در شان ایشان و امثال ایشان نمی دانم. گر من بد کنم و بد مکافات دهی/ پس فرق میان من و تو چیست بگو؟!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
0
0
مملکت چه خبره
نظرات شما
نظرسنجی
انتشار فایل صوتی جدید چه تاثیری در آینده سیاسی محمدجواد ظریف خواهد داشت؟
پیشخوان