تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

آلمان تهدیدات آمریکا علیه اروپا برای خروج از برجام را تایید کرد

یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه آلمان گزارش اخیر واشنگتن پست مبنی بر اینکه آمریکا برای فعال سازی مکانیسم ماشه در برجام، اروپا را تحت فشار قرار داده است تایید کرد.
تهدیدات آمریکا علیه اروپا
رویداد۲۴ به گزارش روزنامه "تاگس اشپیگل"، دولت آلمان این مسئله را تایید کرده است که آمریکا در مناقشات درباره برنامه هسته‌ای ایران اتحادیه اروپا را به تصویب تعرفه‌های گمرکی بالا بر تولیدات خودروی این اتحادیه تهدید کرده است.

یک دیپلمات ارشد وزارت خارجه آلمان با استناد به اظهارات شرکت کنندگان در یک جلسه محرمانه کمیسیون سیاست خارجی پارلمان این کشور اعلام کرد که آمریکا در تاریخ ۸ ژانویه (۱۸ دی ماه) در مذاکراتی در سطح عالی رتبه این دو موضوع را با هم مرتبط کرده است.

به نوشته هفته نامه "اشپیگل"، البته این تهدیدات آمریکا توسط سه کشور اروپایی شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس رد شده است.

پیش از این هم روزنامه "واشنگتن پست"، در گزارشی از تهدیدات گمرکی آمریکا علیه اروپا در صورت خارج نشدن از برجام و برای وادار کردن این اتحادیه برای فعال کردن ساز و کار حل اختلافات در برجام خبر داده بود.

بیشتر بخوانید: توئیت تند ظریف علیه باج دادن اروپایی‌ها به آمریکا/ سه کشور اروپایی باقی‌مانده برجام را فروختند

آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای با ایران خارج شده و یک سیاست فشار حداکثری علیه ایران را در پیش گرفت.

آلمان، فرانسه و انگلیس روز سه‌شنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از فعال کردن ساز و کار حل اختلاف در برجام به بهانه نقض این توافق از طرف ایران خبر دادند.

فعال شدن این ساز و کار گام نخست فعال شدن "مکانیسم ماشه" محسوب می‌شود که می‌تواند در صورت نرسیدن طرفین به توافق، پرونده را به شورای امنیت کشانده و باعث بازگشت خودکار تمامی تحریم‌های بین‌المللی در نظر گرفته شده در قطعنامه‌های پیشین سازمان ملل علیه ایران شود.
منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مکانیسم ماشه ، برجام
نظرات شما
پیشخوان