تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۲۸ دی ۱۳۹۸

طرفداران ایکس باکس برای سال ۲۰۲۰ هیجان‌زده باشند

اگر طرفدار مایکروسافت و کنسول ایکس باکس هستید و از طرفی برای تجربه ایکس باکس سری X هیجان‌زده‌اید، در ادامه با ما همراه باشید.

ایکس باکس

رویداد۲۴ برای گیمرها شروع سال جدید با اشتیاق و هیجان متفاوتی همراه است. در مقایسه با سال‌های اخیر، به نظر می‌رسد ۲۰۲۰ قرار است فراتر از چیزی باشد که انتظار داشتیم. صرف نظر از تمام عناوینی که مدت‌ها انتظارشان را می‌کشیده‌ایم، قرار است با یک تغییر نسل و گامی رو به جلو در صنعت بازی‌سازی مواجه شویم. البته اطلاعات زیادی در اختیار نداریم تا بتوانیم ۲۰۲۰ را پیش‌بینی کنیم، اما مطمئنیم که امسال برای تمام برندها سال بزرگی خواهد بود.

طبیعیست که تمام برندهای شناخته شده از جمله ایکس باکس، پلی استیشن و نینتندو سورپرایزهای متنوعی را در آستینشان پنهان کرده‌اند که ما از آن‌ها بی‌خبریم. اما در این مطلب می‌خواهیم به بررسی دلایلی بپردازیم که نشان می‌دهند مایکروسافت برای ۲۰۲۰ دست پر به میدان می‌آید و طرفدارانش را سرافراز می‌کند.

بازی‌های جدید در راه است
برای گیمرها هیچ چیز به اندازه بازی‌ها اهمیت ندارد. بر همین اساس، جالب است بدانید برخی از مورد انتظارترین عناوین سال ۲۰۲۰ قرار است روی ایکس باکس وان منتشر شوند. از این لیست می‌توان به Godfall و Senua’s Saga: Hellblade 2 نیز اشاره کرد که برای نسل بعد آماده می‌شوند. امیدواریم که ریمیک رزیدنت ایول 3 و صد البته سایبرپانک 2077 را (که خبر تاخیر خوردن موعد انتشارش تایید شد) هر چه سریع‌تر بتوانیم تجربه کنیم.

Game Pass با بازی‌های جدید به روز رسانی می‌شود
شاید تنها چیزی که می‌توانیم از انتشار بازی‌های جدید جذاب‌تر تصورش کنیم، به روز رسانی لیست بازی‌هایی است که به سرویس Game Pass وارد می‌شوند. از زمان معرفی، سرویس Game Pass مایکروسافت محبوبیت قابل توجهی کسب کرده و می‌توانیم آینده روشنی را برایش متصور شویم. بجز سری‌ بازی‌های فاینال فانتزی که تاییده شده در سال ۲۰۲۰ روی Game Pass منتشر می‌شوند خبر موثق دیگری از لیست احتمالی بازی‌ها وجود ندارد. اما به نظر می‌رسد اخبار بزرگی در راه است!

نمایشگاه E3 ۲۰۲۰
تیم ما به سختی در حال آماده شدن برای نمایشگاه E3 است. ما دوست داریم تا آنچه پیش رویمان است را با طرفدارانمان به اشتراک بگذاریم و بازی کنیم. ۲۰۲۰ قرار است سال بزرگی در ماجراجویی ایکس باکس باشد. -فیل اسپنسر

سونی بار دیگر تاییده کرد که در نمایشگاه E3 حضور نخواهد داشت و بنظر نمی‌رسد شاهد جای خالی دیگری باشیم. ایکس باکس تاکید کرده است که در E3 حضور دارد، آن هم با برنامه‌هایی بزرگ. با توجه به اینکه E3 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراسم‌های مرتبط با صنعت بازی‌سازی شناخته می‌شود، مایکروسافت این فرصت را دارد تا از نبود سونی استفاده کند و حسابی خوش بدرخشد! همچنین این احتمال وجود دارد که اخبار بیشتری از کنسول نسل بعدی مایکروسافت یعنی ایکس باکس سری X بشنویم یا حتی شاهد نمایش بازی‌های در دست ساخت برای آن باشیم.

Halo Infinite
هیلو همیشه بزرگ‌ترین پرچمدار مایکروسافت بوده است. به همین خاطر برای خیلی از طرفداران دو آتشه این سری بازی‌ها، انتظار سخت است تا دوباره بتوانند با مسترچیف دیدار کنند. این درحالیست که اخبار منتشر شده در خصوص Halo Infinite و تاکید بر نمایش بیشتر از وضع زندگی انسان‌ها و مسترچیف به نسبت هیلو 5، ما را برای تجربه بازی مشتاق‌تر می‌کند. هنوز اطلاعات بیشتری از Halo Infinite منتشر نشده و ما منتظر حضور مسترچیف در E3 هستیم!


بیشتر بخوانید: سامسونگ "A71" و کنسول "xbox series x" در راه بازار


گیمینگ با کیفیت 8K
اطلاعات زیادی از کنسول نسل بعدی مایکروسافت در دسترس نیست و بیشتر از اخبار موثق، شاهد انتشار شایعات هستم. براساس همین شایعات، به نظر می‌رسد ایکس باکس سری X از کیفیت 8K پشتیبانی می‌کند. البته به نظر نمی‌رسد که امسال بتوانیم فرصت تجربه ایکس باکس سری X را داشته باشیم و احتمالا تا شروع سال ۲۰۲۱ باید منتظر بمانیم.

کاهش زمان لودینگ بازی‌ها
یکی دیگر از انتظارات گیمرها این است که مایکروسافت با ایکس باکس سری X راهکاری موثر برای کمتر کردن زمان لودینگ بازی‌ها ارائه کند. زمان لودینگ بازی‌ها در برخی از بازی‌ها تبدیل به یک عذاب تمام نشدنی می‌شود که در بسیاری از مواقع، ارزش زمانی که صرف شده را نیز ندارد. گرچه این مقدار زمان به مرور طی سال‌های گذشته کاهش پیدا کرده، اما اگر ایکس باکس سری X بتواند به کل آن را از بین ببرد، آنوقت رقابت وارد مرحله دیگری می‌شود.

شایعه: استفاده از فروشگاه‌هایی نظیر استیم و اپیک؟
یکی از جذاب‌ترین شایعات درخصوص ایکس باکس سری X این است که شاید استفاده از استیم یا اپیک استور روی این کنسول امکان‌پذیر باشد. به این منظور گفته می‌شود ایکس باکس سری X دارای حالتی است که می‌تواند به وسیله ویندوز 10 نیز قابل استفاده باشد. بسیاری از کاربران ظاهر خاص ایکس باکس سری X را نیز مرتبط با همین شایعه می‌دانند. البته هیچکدام از این وعده وعیدها تاکنون تایید شده و مشخص نیست که به واقعیت می‌پیوندند یا خیر.

SENUA’S SAGA: HELLBLADE 2
وقتی فیل اسپنسر از ایکس باکس سری X رونمایی کرد، ویدیویی جنجالی از معرفی SENUA’S SAGA: HELLBLADE 2 نیز به نمایش درآمد که روی موتور گرافیکی این کنسول پردازش شده بود. این نمایش نه فقط قدرت پردازشی کنسول جدید مایکروسافت را به رخ همگان کشید، بلکه نشان داد قرار است بازی‌های نسل بعد تا چه اندازه وارد جزئیات بصری شوند. البته همچنان اطلاعات زیادی از بازی دردسترس نیست و می‌بایست تا نمایش‌های بیشتر منتظر بمانیم.

عناوین انحصاری ایکس باکس وان
درکنار تمام بازی‌هایی که قرار است برای ایکس باکس وان منتشر شوند، شاهد چند انحصاری بزرگ نیز هستیم. البته می‌توان حدس زد که با توجه به معرفی ایکس باکس سری X و نزدیک شدن به موعد عرضه آن، این بازی‌های انحصاری میان نسلی خواهند بود و روی هر دو کنسول می‌توانیم تجربه‌شان کنیم. از این عناوین انحصاری می‌توانیم به Ori and the Will of the Wisps، هیلو اینفینیت، Bleeding Edge و درنهایت Microsoft Flight Simulator اشاره کنیم. البته نمیتوان احتمال معرفی و نمایش انحصاری بیشتر را نیز نادیده گرفت.

ایکس باکس سری X
درنهایت، به عرضه کنسول موعود می‌رسیم. به نظر می‌رسد پیش از شروع تعطیلات سال ۲۰۲۱ یه عبارتی اواخر سال جاری، شاهد ورود مایکروسافت به نسل جدید خواهیم بود. تاکنون به جز نمایش ظاهر ایکس باکس سری X و مشخص شدن برخی خصوصیات جزئی، اطلاعات بیشتری از این کنسول منتشر نشده. به همین خاطر، یقینا سال ۲۰۲۰ سالی مملو از سورپرایزها و اخبار هیجان‌انگیز خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان