تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸

سامسونگ "A71" و کنسول "xbox series x" در راه بازار

گرچه شرکت سامسونگ هنوز در مورد تاریخ عرضه و قیمت گلکسی "A71" اطلاعاتی ارائه نداده است. اما جزئیات کامل محصول میان رده جدید خود را منتشرکرده است. شرکت مایکروسافت نیز در جریان مراسم، The Game Awards ۲۰۱۹ از نسل آینده کنسول ایکس باکس با نام سری X رونمایی و مخاطبان خود را غافل گیر کرده است.

سامسونگ رویداد۲۴  شرکت سامسونگ به تازگی جدیدترین محصول میان رده خود یعنی گلکسی"A۷۱" را معرفی کرده تا روح تازه‌ای به بازار گلکسی‌ها بدمد. شرکت مایکروسافت نیز با معرفی کنسول جدید خود، با نام "Xbox Series X" طرفدارانش را غافل گیر کرده است.

شرکت سامسونگ در حالی قرار است که گلکسی"A۷۱" را به بازار عرضه کند که در ابتدای سال میلادی ۲۰۱۹، مدل گلکسی "A۷۰" و سپس "A۷۰s" را به بازار عرضه کرده بود. اما برخی ضعف‌های این مدل ها باعث شد تا آنچنان مورد استقبال مشتریان قرار نگیرند. اما حالا قرار است "A۷۱" ضعف‌های مدل پیشین را پوشش بدهد و دل مشتریانش را به دست بیاورد.

گلکسی "A۷۱" از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۳۰ استفاده می‌کند و دوربین اصلی آن به‌جای ۳۲ مگاپیکسلی، ۶۴ مگاپیکسلی است. این گوشی مجهز به نمایشگر ۶.۷ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس است.


البته سامسونگ در "A۷۱" نه باتری بزرگتری را اضافه کرده است و نه سرعت شارژ را در مدل جدید افزایش داده است.

در پنل پشتی این گوشی چهار دوربین به‌صورت L. شکل تعبیه شده است. به غیر از دوربین اصلی که از نوع ۶۴ مگاپیکسلی است، باید به دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید، دوربین ۵ مگاپیکسلی تشخیص عمق و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو هم اشاره کرد. البته در جلو، نیز دوربینی تعبیه شده که عکس‌های سلفی با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی می‌گیرد.

نکته قابل توجه دیگر گلکسی"A۷۱" حافظه رم ۶ یا ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی ست که قابل افزایش است. ناگفته نماند که باتری این گوشی از ظرفیت ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ هنوز در مورد تاریخ عرضه و قیمت این گوشی اطلاعاتی ارائه نداده است.


کنسول "Xbox Series X" به میدان می‌آید
شرکت مایکروسافت در جریان مراسم، The Game Awards ۲۰۱۹ از نسل آینده کنسول ایکس باکس با نام سری X. رونمایی و حاضران را غافل گیر کرد. ایکس باکس بعدی شمایلی تازه دارد و خلاف کنسول‌های قبلی مایکروسافت که به صورت افقی نیز قابل تصور بودند، ساختاری مکعبی شکل دارد.

کنسول جدید مایکروسافت شباهت زیادی به پی‌سی دارد. این کنسول به گونه‌ای طراحی شده که هم در حالت افقی و هم عمودی قرار بگیرد. البته "فیل اسپنسر" رییس بخش ایکس باکس مایکروسافت نیز قول داده که این کنسول «چهار برابر قدرت ایکس باکس وان ایکس را در کارامدترین و بی‌صداترین حالت ممکن» ارائه دهد.

ایکس باکس سری ایکس از یک پردازنده مرکزی (CPU) مخصوص بر اساس معماری Zen ۲ شرکت AMD و RDNA برخوردار خواهد بود. همچنین مایکروسافت برای بالا بردن سرعت، از "NVMe SSD" برای فضای ذخیره استفاده کرده است.

این کنسول از وضوح تصویر 8K پشتیبانی خواهد کرد و از فناوری‌های گرافیکی مثل ری‌تریسینگ و نیز نرخ رفرش متغیر پشتیبانی می‌کند. این شرکت هنوز جزئیاتی از قدرت پردازنده گرافیکی این کنسول ارائه نداده است.

وب سایت مایکروسافت "ایکس باکس سری ایکس" را سریع‌ترین و قدرتمندترین کنسولی معرفی کرده که تاکنون این شرکت ساخته و گفته است که این کنسول مرزی تازه برای عملکرد، سرعت و سازگاری رقم می‌زند و میراث بازی‌های شما، شامل سه نسل عناوین مختلف را پیش رویتان قرار خواهد داد. طراحی این دستگاه اجازه می‌دهد چهار برابر قدرت ایکس باکس وان ایکس را به بهترین نحوه ممکن در اختیار شما قرار دهیم. "

در ادامه آمده است: "بدنه ایکس باکس سری ایکس، به گونه‌ای است که می‌توان در هر دو حالت افقی و عمودی از آن استفاده کرد و یکتا و منحصر به فرد است. نام این کنسول به تاریخچه‌ای عمیق در صنعت گیمینگ بر‌می‌گردد و شوق، تعهد و تلاش تیم ما و هوادارانمان، و همچنین آینده دنیای گیم در مایکروسافت را نشان می‌دهد. "

از همین حالا نظرات مثبت و منفی مختلف درباره این کنسول شروع شده است. برخی از کاربران ظاهر شبیه به یک کیس این کنسول را پسندیده‌اند، و برخی دیگر نیز، آن را به یک دستگاه تصفیه هوا تشبیه می‌کنند.

کنسول ایکس باکس سری ایکس پیش از تعطیلات کریسمس سال آینده میلادی، یعنی حدوداً اواخر پاییز ۱۳۹۹ روانه بازار می‌شود.

منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان