تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۹ دی ۱۳۹۸
اشرفی اصفهانی:

شورای نگهبان دقیقاً مثل دوره‌های قبل رد صلاحیت‌ گسترده‌ای انجام داد/ بعید است مردم زیادی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند

محمد اشرفی اصفهانی گفت: در آستانه هر انتخاباتی فضای جامعه باید به گونه‌ای باشد که مردم انگیزه کافی برای رأی دادن داشته باشند.
رد صلاحیت انتخابات مجلس
رویداد۲۴ محمد اشرفی اصفهانی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، معتقد است انتخابات را در بدترین شرایط ممکن برگزار می‌کنیم.

نماینده ادوار مجلس در ادامه سخنانش گفت: انتخابات، اعم از انتخابات ریاست‌جمهوری، مجلس، خبرگان رهبری یا شورای شهر که در کشور برگزار می‌شود، منوط به وضعیت جامعه است. در واقع در آستانه هر انتخاباتی فضای جامعه باید به گونه‌ای باشد که مردم انگیزه کافی برای رأی دادن داشته باشند.

در فضایی مسموم به سر می‌بریم

رئیس سابق هیات بدوی تخلفات نهاد ریاست جمهوری همچنین توضیح داد: در شرایطی به روز برگزاری انتخابات مجلس یازدهم نزدیک می‌شویم که در فضایی مسموم به سر می‌بریم، به همین دلیل بعید است مردم زیادی دوم اسفندماه در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند. به هر حال از نیمه دوم سال اتفاق‌هایی افتاد که شرایط بد شد، به طوری که می‌توان گفت کاش انتخابات در وقت دیگری برگزار می‌شد.

شورای نگهبان دقیقاً مثل دوره‌های قبل رد صلاحیت‌های گسترده‌ای انجام داد

اشرفی اصفهانی افزود: نکته تاسف‌آور این است که هرچند همه می‌دانند مردم به سختی راضی به رأی دادن می‌شوند، شورای نگهبان دقیقاً مثل دوره‌های قبل رد صلاحیت‌های گسترده‌ای انجام داد تا مردم به این ذهنیت برسند که قرار است مجلس را در اختیار یک جناح قرار بدهند. واقعاً نمی‌دانم این روند عقیده آقایان است یا از جایی یا ارگانی به آن‌ها توصیه می‌شود که اصلاح‌طلبان را به قول آقای هاشمی فله‌ای رد کنند.

محمد اشرفی اصفهانی در پایان صحبت‌هایش گفت: اعضای شورای نگهبان باید بدانند حق‌الناس و آبروی انسان‌ها از هر چیزی بالاتر است و اگر تنگ‌نظری کنند و کسی یا کسانی را با نگاه سیاسی رد کنند و با آبرویش بازی کنند، باید در شب اول قبر جواب پس بدهند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان