تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
عضو شورای شهر تهران:

لزوم حفاظت از خانه‌های فاخر در اختیار شهرداری/ درباره فروش ملک اقدسیه تجدیدنظر شود

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از شهردار درخواست کرد، درباره فروش ملک اقدسیه تجدیدنظر کند.
فروش ملک اقدسیه
رویداد۲۴ «زهرا نژادبهرام» عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران  واکنش به فروش خانه اقدسیه توسط شهرداری تهران گفت: تا جایی که ذکر شده این ملک بنای تاریخی و میراثی نیست، اما اصل بر این است که از بنا‌های فاخر هم نگهداری کنیم. اگرچه که نیازمند بودجه مالی برای انجام فعالیت‌های عمرانی هستیم، اما به نظرم اهمیت نگهداشت این خانه نیز کمتر از یک اقدام عمرانی نیست، ضمن اینکه اهمیت و ارزش آن دست کمی از یک بنای تاریخی ندارد.

او ادامه داد: تاکنون نمی‌دانستم، چنین خانه‌ای وجود دارد، اما حالا که از وجودش مطلع شدم، بسیار خوشحالم و یقینا برای احقاق حقوق عامه مردم و فعالیت‌های عمومی می‌توانیم از ظرفیت‌های چنین املاکی برای برگزاری رویداد‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و تجلیل از شخصیت‌های مختلف، مفاخر و هنرمندان استفاده کنیم.

نژادبهرام با تاکید بر اینکه این ملک محل مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی است و می‌تواند در اختیار هنرمندان قرار بگیرد، تصریح کرد: از آقای شهردار خواهش می‌کنیم، نسبت به فروش این ملک تجدیدنظر کند و قطعا کمک خواهیم کرد، از محل‌های دیگر منابع مورد نیاز برای انجام پروژه‌های عمرانی را به دست آورند، چرا که باید نسبت به این دست خانه‌های خاص و ارزشمند حساس باشیم.

بیشتر بخوانید: اعمال نفوذ‌ها مانع از تحقیق و تفحص از شهرداری/ نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی به پرونده املاک نجومی ورود کنند

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی افزود: درست است که ثبت میراثی نشده، اما ارزش ساختمان‌های فاخر را دارد و مطمئن هستم که شهردار نیز با ما هم‌نظر هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مکان دیگری وجود نداشت که شهرداری از آن برای تامین هزینه‌های عمرانی استفاده کند؟ اظهار داشت: این ملک قیمت بالایی دارد، اما کمک می‌کنیم که شهرداری بتواند از جای دیگری بودجه مورد نیاز خود را تامین کند. احتمالا خانه‌های از این دست که نادر هستند، باز هم باید در اختیار شهرداری باشد. ما خودمان خانه‌های این سبکی را خریداری می‌کنیم که از آن نگهداری کنیم، بنابراین از ملکی که در دست خودمان هست، باید مراقبت کنیم.

شهرداری تهران قصد دارد، برای تامین منابع مالی و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی اولویت‌دار و در دست اجرای معاونت فنی و عمرانی بر اساس برنامه زمان‌بندی شده خانه اقدسیه را که معماری آن متعلق به پهلوی دوم است به فروش برساند.

در نامه ارسالی به اداره املاک شهرداری آمده است، سازمان املاک، ملک مذکور را طی مسیر قانونی واگذاری صرفا به صورت ریالی به فروش برساند و در مزایده به هیچ وجه حواله غیرنقد پذیرفته نگردد. همچنین اقدامات و هماهنگی‌های لازم در خصوص تسریع در فرآیند فروش از سوی سازمان در دستور کار قرار گیرد. این نامه به امضای صفا صبوری دیلمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهرداری تهران، محمدنادر محمدزاده، مدیرعامل سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران و مصطفی کاظمی مدیر کل دفتر شهردار رسیده است.
منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان