تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

مرگ ۱۳.۵ هزار نفر در تصادفات ایران/ سوانح ترافیکی ایران ۱۳ برابر میانگین جهانی

امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۷۱۱ نفر در حوادث جاده‌ای جان باخته‌اند، مهمترین عوامل در این سوانح و حوادث سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و ... بوده است.

رویداد۲۴ امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۷۱۱ نفر در حوادث جاده‌ای جان باخته‌اند، مهمترین عوامل در این سوانح و حوادث سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی توجهی به جلو، صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی بوده است.

فرمانده پلیس راهور ناجا در آئین آغاز به کار این سمینار کاهش بار سوانح ترافیکی، چالش‌ها و راهکار‌های پیش رو گفت: امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۷۱۱ نفر در حوادث جاده‌ای جان باخته‌اند، مهمترین عوامل در این سوانح و حوادث سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، بی توجهی به جلو، صحبت با تلفن همراه، خستگی و خواب آلودگی، استفاده نکردن از کمربند و کلاه ایمنی بوده است. امروزه ترافیک و سوانح ترافیکی عامل دغدغه‌های زیادی به ویژه در حوزه ایمنی در دنیا شده است و کشور‌ها به آن توجه کرده اند.

سردار هادیان فر با بیان اینکه هر ساله در دنیا یک و سه دهم میلیون نفر در سوانح ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و حدود ۵۵ میلیون نفر مجروح و مصدوم می‌شوند، ادامه داد: به ازای هر نفر کشته شده در سوانح، حدود ۲۷ نفر مجروح داریم و هر ۳۰دقیقه، یک نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهد.

سوانح ترافیکی در ایران ۱۳ برابر میانگین جهانی

عباس مسجدی معاون قوه قضاییه و رییس پزشکی قانونی کشور در این سمینار گزارشی از بررسی ۱۰ ساله متوفیان حوادث ترافیکی در ایران ارایه داد و گفت: سوانح ترافیکی در ایران ۱۳ برابر میانگین جهانی است و آمار‌ها نشان می‌دهد مرگ و میر سوانح ترافیکی در مردان بیشتر از زنان است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان