تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

استانداردهای یک ثانیه‌ای!/ تست عجیب ویروس کرونا در فرودگاه امام +فیلم و عکس

تست مسافران مشکوک برای ابتلا به ویروس کرونا در فرودگاه امام خمینی انجام می‌شود. انتشار فیلم‌هایی از نحوه انجام تست و عدم وجود استانداردها، واکنش‌های مختلفی داشته است.

ویروس کرونا فرودگاه امام

رویداد۲۴ ویروس کرونا به جان تمام کشورها هراس انداخته است و مسئولان بهداشتی در همه کشورها نگرانند که مبادا این ویروس به کشورشان انتقال یابد. تا کنون دو مورد از این ویروس در اروپا دیده شده است. منابع خبری گفته‌اند ویروس کرونا در هنگ‌کنگ، ماکائو، تایوان، ژاپن، تایلند، کره‌جنوبی، فیلیپین، ویتنام، مالزی، سنگاپور و حتی آمریکا، استرالیا، مکزیک، برزیل، کلمبیا، انگلستان و ایتالیا نیز مشاهده شده است.

در پی افزایش شیوع این ویروس، نگرانی‌ها از بابت ورود مسافران کشورهای خارجی به ایران و احتمال انتقال این ویروس نیز بیش از پیش شده و وزارت بهداشت اکیپی را برای چک و کنترل مسافران از لحاظ اطمینان به عدم ابتلا به ویروس کرونا را در فرودگاه امام تهران مستقر کرده است.

محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در توضیحی  گفته «اگر کسی در چین آلوده به این بیماری شده باشد، فقط می‌تواند از طریق هواپیما به ایران برسد و تنها جایی که مسافر از چین وارد می‌شود، فرودگاه بین المللی امام خمینی است.


بیشتر بخوانید: چیزهایی درباره ویروس کرونا باید بدانیم/ آیا ماسک جلوی ویروس را می‌گیرد؟


رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به رویداد۲۴ می‌گوید: با توجه به گسترش ویروس خطرناک کرونا در کشور‌های مختلف کلیه مسافران ایرانی و خارجی پرواز‌های ورودی از چین کنترل می‌شوند، به همین منظور با همکاری وزارت بهداشت، پزشکان مستقر در فرودگاه مسافران مشکوک به ویروس کرونا را که در این پرواز‌ها هستند معاینه خواهند کرد.

حسن خوشخو معاون شرکت شهر فرودگاهی امام نیز گفته بر اساس استاندارد‌های ملی و بین المللی و همچنین ضمیمه ۹ کنوانسیون شیکاگو، این فرودگاه همکاری‌های گسترده‌ای را با پایگاه بهداشت مرزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارد و همکاران این پایگاه به صورت ۲۴ ساعته در فرودگاه حضور دارند.

به گزارش رویداد۲۴ هر چند مسئولان از استانداردهای بین المللی سخن می‌گویند، اما فیلم‌هایی از نحوه بررسی و تست ابتلای افراد به ویروس کرونا در فرودگاه امام منتشر شده است، هیچ تناسبی با استانداردهای بین المللی و حتی ملی ندارد؛ چه آنکه نه آزمایش‌گیرندگان لباس مناسبی پوشیده‌اند، نه وسیله تست مسخص است و به سرعت کمتر از دو ثانیه افراد تست می‌شوند.


ببینید: احتمال شیوع ویروس کرونا به ایران چقدر است؟


در پی انتشار فیلم در فرودگاه امام، کاربران فضای مجازی نیز نسبت به نحوه تست ویروس کرونا واکنش‌های مختلفی نشان دادند. یکی از کاربران نوشت: «همه جای دنیا لباس‌های سفید می‌پوشند، اینجا دو تا خانم با دو تا تب‌سنج رفتن ایستادن جلو ملت و اون دستگاه رو کرد توی حلق ده نفر و چسبوند به پیشونی صد نفر؛ نفر اول ویروس داشته باشه که بقیه همه آلوده می‌شوند و آنهایی که تست نمی‌شوند احتمالا سالم بمانند.»

کاربر دیگری در واکنشی جالب به فیلم فرودگاه امام از نحوه کنترل مسافران از لحاظ عدم ابتلا به کرونا، این فیلم را منتشر کرد و نوشت: «بررسی مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار در فرودگاه امام»

بنیامین نوشت: «احتمال اینکه ویروس کرونا بیاد ایران خیلی کمه. البته از لحاظ علمی هنوز ثابت نشده ولی من اگه ویروس کرونا بودم اصلا دلم نمی‌خواست بیام ایران.»

کاربر دیگر توییتر با اشاره به تحریم ایران و کاهش رفت و آمدهای بین المللی نوشت: «تنها کشوری که از ویروس کرونا در امان ایران هست. چون با کسی رابطه نداریم، نه تیم‌های فوتبال میان ایران نه هواپیمایی نه توریستی. این همه از تحریم گفتیم، این هم فایده‌اش.»

فرودگاه‌های جهان چگونه درجه تب مسافران را اندازه‌گیری می‌کنند؟

استقرار «مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار» در فرودگاه امام برای تست ویروس چینی/ واکنش‌ کاربران فضای مجازی به این اقدام

درجه تب بالا در افراد یکی از اصلی‌ترین نشانه‌های ابتلا به این بیماری خطرناک است که فرودگاه‌های جهان با استفاده از دستگاه‌های اسکنر تب‌سنج (FevIR Scan Fever Screening System) بدون نیاز به تماس فیزیکی با مسافران و همچنین جلوگیری از اتلاف وقت، دمای بدن و پیشانی مسافران را به راحتی اندازه گیری می‌کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان