تاریخ انتشار: ۰۵:۰۶ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت کار موزه‌های تهران تغییر می‌کند

قرار است با با تغییر ساعت کار چهار موزه بزرگ تهران، بقیه موزه‌ها در ساعات کار خود تغییر ایجاد کنند و به سمت شب بروند. این خبر پیرامون تغییر ساعت کار موزه‌های تهران نگارش شده است.

ساعات کار موزه های تهران

رویداد۲۴ حمیدرضا کارگر با اشاره به این که ساعت کار موزه‌های تهران در نیمه دوم سال از ساعت هشت صبح تا پنج بعدازظهر بود، اظهار کرد: برای رسیدن به این برنامه ریزی باید بتوانیم ساعت کار موزه‌ها را به مرور در بعدازظهر و در نهایت در شب گسترش دهیم و به همین دلیل از دوم بهمن ساعت کار موزه‌ها از ۹ صبح آغاز می‌شود و تا شش و نیم بعدازظهر ادامه دارد. او با تاکید بر اینکه در این برنامه ریزی در حال حاضر یک ساعت و نیم افزایش ساعت کار به سمت شب را داریم، توضیح داد: چهار موزه سعدآباد، نیاوران، گلستان و موزه ملی ایران در حال حاضر براساس این برنامه ریزی جلو می‌روند و بخشنامه اداره کل موزه‌ها به آن‌ها ابلاغ شده تا در صورت رسیدن به نتیجه مطلوب به مرور بتوانیم همه موزه‌ها در سراسر کشور را در این برنامه ریزی وارد کنیم. وی اضافه کرد: این ساعت کاری تا دو ماه پایان سال به همین روند خواهد بود و برای نیمه نخست سال آینده نیز قطعا تغییراتی در ساعت کاری موزه‌ها به وجود خواهد آمد. کارگر همچنین با تاکید بر اینکه با رصد کردن موزه‌های انتخاب شده برای این طرح و میزان استقبال مردم برنامه ریزی‌های بعدی انجام می‌شوند، بیان کرد: همچنین به صورت جدی تلاش می‌کنیم تا یکی از موزه‌ها مانند مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از آغاز ماه مبارک رمضان در سال آینده، ساعت کاری این مجموعه تاریخی به پاسی از شب کشیده شود.

بیشتر بخوانید:
بازگشایی کاخ مرمر پس از ۴۱ سال
در حالی مدیر اداره کل موزه‌ها این صحبت‌ها را مطرح می‌کند که فروردین امسال نیز اعلام کرده بود؛ «براساس کلیات تصویب شده، دو موزه در تهران به صورت آزمایشی و به عنوان پایلوت بعد از پایان ماه رمضان، دو شب در هفته را تا پاسی از شب به بازدیدکنندگان سرویس می‌دهند. تاکنون کلیت طرح برای فعالیت شبانه موزه‌ها تأیید شده، اما نخست باید ساز و کار آن فراهم شود، در نخستین قدم بعد از پایان ماه رمضان، دو موزه در روز‌های پنجشنبه و جمعه تا ۹ شب به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تا به نتیجه کلی درباره این اقدام برسیم.» به نظر می‌رسد به تازگی برای نتیجه دادن این طرح اداره کل موزه‌ها برنامه ریزی‌های مورد نیاز را انجام می‌دهد.


منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان