تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
رئیس اتاق اصناف تهران خبر داد:

عرضه کالا‌های اساسی با نرخ مصوب در نمایشگاه‌های بهاره

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه نمایشگاههای بهاره در ۵نقطه پارک ارم، حکیمیه، بوستان ولایت، خاوران و مصلی تهران برگزار خواهند شد، گفت: کالاهای اساسی با نرخ مصوب در نمایشگاه عرضه می شوند.

عرضه کالا‌های اساسی

رویداد۲۴قاسم نوده فراهانی با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار در حوزه برگزاری نمایشگاه‌های صنفی از سوی اتاق اصناف ایران گفت: برگزاری نمایشگاه‌های صنفی، دارای یک شیوه‌نامه است که به تصویب سران قوا رسیده و در ادامه آن هم، مجوز برگزاری نمایشگاه‌ها از سوی وزیر صنعت به اصناف ارائه شده است؛ این در حالی است که به منظور تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال، مقرر شده تا از یکم تا ۲۵ اسفندماه، به تناوب، برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در سراسر کشور صورت گیرد؛ این در حالی است که مدت زمان برگزاری هر نمایشگاه، حداقل ده روز تعیین شده است.

رئیس اتاق اصناف تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره به منظور تأمین اقلام مورد نیاز مردم در ایام پایانی سال، در ۵ نقطه شهر تهران شامل پارک ارم، حکیمیه تهرانپارس، بوستان ولایت، مصلی تهران و خاوران پیش‌بینی شده است که امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نمایشگاه‌ها، فضا را برای تأمین کالا‌های مورد نیاز مردم در ایام شب عید به بهترین شکل اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: هدف اتاق اصناف ایران از برگزاری این نمایشگاه‌ها، عرضه مستقیم کالا‌ها با کیفیت و قیمت مناسب و از همه مهمتر، حمایت از تولید داخلی است که بر این اساس، تنها کالا‌های تولید داخلی اجازه عرضه در این نمایشگاه‌ها را خواهند یافت، این در حالی است که اگر در میانه راه برگزاری نمایشگاه، متوجه عرضه کالا‌های خارجی شویم، حتماً با غرفه‌دار برخورد شده و کالا‌ها از سطح نمایشگاه نیز جمع‌آوری خواهند شد.

به گفته نوده فراهانی، کالا‌هایی که قرار است در این نمایشگاه‌ها عرضه شوند، در رسته‌های پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، مواد پروتئینی اعم از مرغ و گوشت و نیز حبوبات، برنج، روغن و سایر کالا‌های اساسی خواهند بود.

وی با بیان اینکه بازرسان به دقت فضای نمایشگاهی را رصد کرده و با تخلفات برخورد می‌کنند، به تشکیل کمیته‌ای با حضور نمایندگان اتحادیه‌های تخصصی پیش از برگزاری نمایشگاه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: کمیته کارشناسی و قیمتگذاری تشکیل شده و نمونه کالا را قبل از برگزاری نمایشگاه پلمب می‌کنند؛ این در حالی است که نمونه پلمب شده باید در مقابل دید مردم قرار گیرد.

نوده فراهانی گفت: غرفه رسیدگی به شکایت در نمایشگاه‌ها فعال است و تاکید ما به صنوف حاضر در این نمایشگاه‌ها آن است که کالا‌ها را با ۱۰ تا ۱۵ درصد کمتر از نرخ بازار عرضه کنند؛ ضمن اینکه کالا‌ها باید از کیفیت لازم نیز برخوردار باشند.

وی اعلام کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با ستاد تنظیم بازار و دستور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد تا کالا‌های اساسی که قرار است در نمایشگاه‌ها عرضه شوند، حداقل ده روز قبل از آغاز نمایشگاه‌ها، در اختیار صنوف قرار گیرند.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان