تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
در یک هفته گذشته رقم خورد؛

رشد ۶ تا ۱۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلی

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت در روز جاری (یکشنبه) حکایت از رشد ۶ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های داخلی در یک هفته گذشته دارد، موضوعی که کارشناسان دلیل آن را بی‌ثباتی نرخ ارز و محدودیت عرضه از سوی خودروسازان عنوان می‌کنند.

رشد ۶ تا ۱۰ میلیونی قیمت خودرو‌های داخلیرویداد۲۴ پایش میدانی بازار خودروی پایتخت حاکی است امروز در گروه سایپا هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۶۳ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۵۹ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ به ۶۵ میلیون تومان و تیبا صندوق دار ۷۱ میلیون تومان قیمت خورد.

در گروه ایران‌خودرو، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ بسته به امکانات و آپشن‌ها (ضبط و پخش و سنسور دنده عقب) بین ۹۶ تا ۹۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بین ۱۱۶ تا ۱۲۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی ۸ بین ۱۱۷ تا ۱۲۳ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۹۴ میلیون تومان، دنا ساده ۱۳۷ میلیون تومان و پژو پارس ۱۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

در دسته مونتاژی‌ها، هر دستگاه هایما اس ۷ به ۳۴۰ میلیون تومان، سراتو ۳۹۰ میلیون تومان، چانگان ۲۲۵ میلیون تومان، سیتروئن سی ۳ به ۴۶۰ میلیون تومان و جک اس ۵ به ۳۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.

در گروه خارجی‌ها نیز هر دستگاه النترا ۶۴۰ میلیون تومان، سانتافه یک میلیارد و ۱۰ میلیون تومان، رنو تلیسمان ۸۰۰ میلیون تومان، رنو کولیوس ۹۵۰ میلیون تومان و اسپورتیج مدل ۲۰۱۸ به ۹۷۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

کارشناسان در این زمینه معتقدند: افزایش نرخ ارز در یک هفته گذشته، همچنین عرضه کم خودرو از سوی خودروسازان سبب شد تا افرادی که خودرو در اختیار داشتند به طمع افزایش قیمت‌ها از فروش منصرف شوند، همچنین خریداران از خرید دست بکشند.

به گفته کارشناسان، آشفته بازار خودروها از هفته گذشته و با وارد شدن دلار به کانال ۱۳ هزار تومانی شدت گرفت و از بعدازظهر دیروز با دلار ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومانی به خواب رفت، به طوری که تعداد تماس‌ها با نمایشگاه‌های خودرو به حداقل رسیده است.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های وارداتی در بازار ۱۳۹۸/۱۱/۱۳


در این زمینه، «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت به ایرنا می‌گوید: اختلاف قیمت کارخانه و بازار خودروهای داخلی که شهریورماه امسال سه تا ۱۳ میلیون تومان بود، این روزها به ۲۵ تا ۵۵ میلیون تومان رسیده و شیب قیمت‌ها به‌تدریج افزایش یافته است.

وی معتقد است:‌ قیمت ارز که بالا می‌رود، آرامش کسبه به هم خورده و قدرت تصمیم‌گیری از آنان سلب می‌شود.

موتمنی، راهکار ثبات بازار و فروکش کردن التهاب آن را در بهتر شدن عرضه از سوی خودروسازان اعلام می‌کند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو
نظرات شما
پیشخوان