تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

وزیر بهداشت: دانشجویان ایرانی از فرودگاه به قرنطینه منتقل می‌شوند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی نامه‌ای مسئولیت همه امور مربوط به انتقال دانشجویانی ایرانی مقیم چین به کشور را به رئیس اورژانس کشور محول کرد و از وی خواست همه این مسافران از پای پرواز مستقیم به قرنطیه منتقل شوند.
دانشجویان ایرانی در چین
رویداد۲۴ سعید نمکی روز سه شنبه طی نامه‌ای خطاب به پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور نوشت: بدینوسیله مدیریت نقل و انتقال دانشجویان منطقه ووهان چین در همه امور مربوطه به جناب عالی محول می­ شود. شایسته است با هماهنگی معاونان بهداشت و درمان وزارت بهداشت به گونه‌ای عمل شود که حتی­ الامکان مسافران ورودی مستقیماً از پای پرواز به محل قرنطینه منتقل شوند.

وزیر بهداشت افزود: در این راستا، امور مربوط به کنترل گذرنامه و ... می ­تواند به شکل فوق ­العاده و ویژه از طریق رایزنی با مسئولان مربوطه انجام شود.

نمکی در این نامه تاکید کرد: هرگونه تماس و مواردی از قبیل استقبال خانواده ­ها از این عزیزان (دانشجویان و ایرانیان مقیم ووهان) به شدت جلوگیری شود و موارد به نحو مقتضی به اطلاع عموم برسد.

صبح امروز یک فروند هواپیمای ایرانی با همراهی تیم اورژانس و پزشکان متخصص عفونی راهی ووهان چین شدند تا حدود ۷۰ ایرانی مقیم این شهر را که حدود ۵۰ نفرشان دانشجو هستند به کشور بازگردانند.

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (دوشنبه) گفت: هیچ یک از دانشجویان ایرانی در شهر ووهان چین به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند.

ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته (آذر/دی) میلادی در بازار غذا‌های دریایی شهر ووهان واقع در استان هوبی چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می‌فروشند، آغاز شد. این ویروس اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه در چین به ۱۲ کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم سرایت کرده است.

بر اساس آخرین آمار تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در چین به این ویروس مبتلا شده اند و ۴۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند که دو نفر از فوتی‌ها خارج از چین و در کشور‌های هنگ کنگ و فیلیپین بوده اند.

بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت تا کنون هیچ موردی از شیوع بیماری ناشی از ویروس کرونا در ایران مشاهده نشده و دوربین‌های حرارتی مستقر در مبادی ورودی کشور به طور مستمر مسافران را چک می‌کنند.

سازمان اورژانس کشور نیز امروز اعلام کرد که یک تیم ویژه اورژانس ۱۱۵ برای بازگشت ایرانیان ساکن در «ووهان چین» با یک پرواز اختصاصی برای بازگرداندن ایرانیان ساکن ووهان چین به این کشور اعزام شده و این افراد طبق پروتکل‌های بهداشتی به کشور منتقل و فرایند‌های قرنطینه و سایر تدابیر در مورد آن‌ها اجرا می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، تیم عملیات ویژه اورژانس تهران در قالب پنج دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس عملیات انتقال این افراد را از فرودگاه به محل اسکان بر عهده دارد و آمبولانس‌های اورژانس به همراه تیم‌های پزشکی و متخصصان بهداشت محیط تا پایان شرایط قرنطینه در محل‌های اسکان حضور دارند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان