تاریخ انتشار: ۱۸:۰۲ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

انگلیس همه اتباعش را از چین فراخواند

همزمان با افزایش آمار تلفات ناشی از ویروس مرگبار کرونا، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به تمام اتباع این کشور توصیه کرد که به هر طریق ممکن، چین را ترک کنند.

انگلیس همه اتباعش را از چین فراخواندرویداد۲۴ در این بیانیه که روز سه شنبه منتشر شد، آمده است که اکثر پروازها به چین تعلیق شده اما همچنان برخی شرکت‌های تجاری به این کشور پرواز دارند و اتباع انگلیسی تلاش‌ کرده و به رغم وجود مشکلات خود را از این کشور خارج کنند.

براساس این گزارش، شماری از دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت انگلیس ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) چین را ترک کرده و تیم محدودی در کنسولگری این کشور برای ارائه خدمات ضروری باقی‌ مانده اند.

براساس آمار موجود، تاکنون بیش از ۱۷ هزار نفر در چین به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و در مجموع حدود ۳۶۰ نفر جان باخته‌اند. بر اساس گزارش منابع رسمی، درانگلیس تاکنون ۳ نفر به این بیماری مبتلا شده اند.

وزارت امور خارجه انگلیس هفته گذشته حدود ۸۳ نفر از اتباع خود را با هواپیمای چارتر از چین خارج کرد. این آمار از تعداد نفرات تخمین زده که برای بازگشت به انگلیس اعلام آمادگی کرده بودند بسیار کمتر است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان