تاریخ انتشار: ۰۹:۳۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۱۶

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۵۵۶ دلار و ۸ سنت رسید.

قیمت جهانی طلا

رویداد۲۴در حالی که نگرانی ها از شیوع سریع ویروس کرونا در چین موجب افزایش نگرانی ها و بالا رفتن تقاضا برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد پس از کاهش در جلسه قبل امروز بار دیگر افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1556 دلار و 8 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد 1.5 درصد کاهش یافت که بیشترین افت از اوایل ماه نوامبر تاکنون بود. قیمت طلا در بازار آمریکا نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1560 دلار رسید.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «به دلیل هجوم سرمایه گذاران به سمت بازارهای امن و نگرانی از افت رشد اقتصاد جهانی شاهد افزایش تقاضا برای طلا هستیم.»

وی افزود: «ما همچنان شاهد افزایش تعداد تلفات و مشکلات قرنطینه ای هستیم تا زمانی که تعداد تلفات به صورت روزانه بالا می رود تقاضا برای خرید طلا رو به افزایش خواهد بود.»

در حالی که پس از مرگ اولین بیمار مبتلا به کرونا در هنگ کنگ 2 ایرلاین آمریکایی پروازهای خود به این شهر را متوقف کرده اند، تعداد کشته ها در چین از مرز 490 نفر عبور کرده است. یک کشتی کروز ژاپنی نیز در ساحل یوکوهاما قرنطینه شده است.


بیشتر بخوانید: قیمت جهانی طلا امروز ۹۸/۱۱/۱۵


عامل دیگر تقویت قیمت طلا نتایج یک تحقیق جدید بود که نشان داد رشد بخش خدمات چین در ماه ژانویه برای دومین ماه متوالی کند شده است. این در حالی است که ماه ژانویه به صورت سنتی اوج فصل خرید در چین به شمار می رود.

شارما افزود: «قیمت طلا فعلا در محدوده 1550 تا 1575 دلار باقی خواهد ماند مگر اینکه تعداد تلفات بالاتر برود.»

مشاور ارشد اقتصادی کاخ سفید گفته، ویروس کرونا موجب تاخیر در افزایش صادرات به چین به موجب توافق تجاری ماه گذشته خواهد شد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان