تاریخ انتشار: ۱۹:۲۲ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

اطلاعیه مهم توانیر در خصوص ضرورت صرفه جویی در مصرف برق و گاز

شرکت توانیر اعلام کرد: "کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی (حداقل یک لامپ اضافی) و کم کردن یک درجه‌ای دمای هوای منزل و پوشیدن لباس گرمتر در داخل خانه، می‌تواند مصرف برق و گاز به صورت فوری و بدون اعمال هزینه کاهش دهد. "

مصرف گاز

  رویداد۲۴ در پی شدت گرفتن مصرف گاز در بخش خانگی و ادامه سرمای شدید هوا در اغلب نقاط کشور، شرکت توانیر اطلاعیه‌ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

"به اطلاع هموطنان می‌رساند به دنبال سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز در کشور، مجموعه وزارتخانه‌های نفت و نیرو در تلاشند تا برق و گاز در سراسر کشور به صورت طبیعی برقرارباشد؛ لذا از آنجا که در زمستان و هنگام بروز سرما، اولویت گازرسانی با بخش خانگی است، در این شرایط گاز تحویلی به نیروگاه‌های برق کاهش می‌یابد.

از این رو از هموطنان عزیز در سراسر کشور و به ویژه در مناطقی که از آب و هوای مناسبت‌تر و گرمتری نسبت به سایر استان‌ها برخوردارهستند، خواهشمندیم مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف برق و گاز را مد نظر قرار دهند.
بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت بحران برف در گیلان/ شمار جانباختگان برف در گیلان به ۷ تن رسید
لازم به ذکر است که کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق با خاموش کردن روشنایی‌های اضافی (حداقل یک لامپ اضافی) و کم کردن یک درجه‌ای دمای هوای منزل و پوشیدن لباس گرمتر در داخل خانه، می‌تواند مصرف برق و گاز به صورت فوری و بدون اعمال هزینه کاهش دهد.

توجه داشته باشیم که صرفه جویی‌های اندک ما موجب گرم شدن خانه تمامی هموطنان عزیزمان میشود. "
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان