تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

فراوانی گوشی همراه، گرانی دلار را کم اثر کرد

نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران گفت: فراوانی برندهای مختلف گوشی تلفن همراه در بازار، تاثیر افزایش قیمت دلار بر این کالا را کاهش داد.

گوشی موبایل

رویداد۲۴ افشین اکبری  نایب رییس کمیته تخصصی تلفن همراه اتاق اصناف ایران افزود: هم اکنون گوشی تلفن همراه به صورت فراوان از طریق مجاری رسمی وارد کشور می‌شود و هیچ مشکلی در تامین و توزیع آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: فراوان ترین برند گوشی تلفن همراه در بازار کشور سامسونگ بوده و بعد از آن برندهای شیائومی، آنر، هوآوی، آیفون و نوکیا جزو پرفروش‌ترین گوشی‌ها هستند.

رییس اتحادیه صنف خدمات تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی مشهد اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها، ایران سهمی در خرید مستقیم برندی نظیر سامسونگ از کشور تولیدکننده آن ندارد بلکه به طور غیر مستقیم به نحوی تحریم‌ها را دور می‌زند.

اکبری گفت: با اینکه قیمت دلار طی چند روز اخیر در بازار افزایش یافته است اما فراوانی گوشی تلفن همراه تاثیر نرخ دلار بر قیمت این کالا را به پنج تا ۶ درصد رسانده است.


بیشتر بخوانید: دارندگان گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی نگران نباشند


واردات لوازم جانبی غیررسمی است

وی افزود: با اینکه کمبودی در لوازم جانبی گوشی تلفن همراه وجود ندارد اما عمده آنها به صورت غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: دولت هنوز زیرساخت‌های مناسبی برای واردات لوازم جانبی گوشی تلفن همراه فراهم نکرده است لذا واردات رسمی آن کمتر انجام می‌شود.

اکبری گفت: تاجران و واردکنندگان لوازم جانبی گوشی تلفن همراه جدا از واردکنندگان و تاجران گوشی تلفن همراه هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تلفن همراه
نظرات شما
پیشخوان