تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۵

کواکبیان: اگر برای مردم کار نشود سیلی خواهیم خورد

دبیرکل حزب مردم سالاری با تاکید بر این که اگر برای مردم کار نشود سیلی خواهیم خورد گفت: دولت یازدهم تا قبل از اتمام عمرشاً لااقل چند وزیر را تغییر دهد.

 رویداد۲۴-همایش اشتغال و رونق اقتصادی که به همت حزب مردم سالاری عصر امروز(دوشنبه 24 خرداد) در هتل المپیک با حضور چهره‌های سیاسی و اقتصادی برگزار شد. در این مراسم داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری که اشتغال را یکی از بحران‌های جدی در کشور عنوان کرد و گفت: اگر بخواهیم آمار بیکاران را به شکل دقیق بیان کنیم نبود اطلاعات دقیق در این زمینه یکی از مشکلات مطرح است.

**هنوز برنامه جامعی برای حل معضل بیکاری در کشور وجود ندارد / شعار گره‌گشای اشتغال نیست

وی تصریح کرد: متاسفانه هنوز برنامه جامعی که بتواند معضل بیکاری را حل کند وجود ندارد و شعارهایی که در این زمینه داده می‌شود گره‌گشا نیست.

نماینده ادوار مجلس با تاکید بر این که با شعار مشکل معضل بیکاری برطرف نمی‌شود اظهار کرد: زمانی می‌توانیم از رونق و اشتغال صحبت کنیم که چارچوب‌های تئوری علم اقتصاد را اجرا کنیم.

قنبری بیان داشت: مجلس باید هزینه‌های اجرایی کشور را کاهش و کشور را به سمت ارزانی سوق دهد.

وی در پایان افزود: باید قانون سرمایه‌گذاری خارجی اصلاح شود زیرا این قانون دفع کننده است و تا زمانی که شرایط برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم نشود با سلام و صلوات مشکلات اقتصادی حل نخواهد شد.

در ادامه این مراسم یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم اظهار کرد: مسیر اقتصادی که دولت یازدهم آن را طی می‌کند مسیر درستی است.

وی افزود: دولت یازدهم به 2 آسیب جدی توجه کرد اول تعامل در سطح بین‌المللی و دوم نیز در تعامل در عرصه داخلی بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تصریح کرد: اقتصاد ایران از بی‌ثباتی رنج می‌برد و سرمایه‌گذار نیز یا ترسو و یا زود رنج است.

** التهاب در فضای کسب و کار باعث عدم سرمایه‌گذاری می‌شود

طاهر‌نژاد تصریح کرد: اگر فضای کسب و کار ملتهب باشد سرمایه‌گذاری شکل نمی‌گیرد.

در انتهای این مراسم نیز مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار کرد: ما براساس منویات امام، قانون اساسی و اهداف انقلاب قرار نیست فقط انقلاب کنیم و مردم را در تنگنا قرار دهیم ما باید مشکلات اقتصادی را براساس رسالت انقلاب برطرف کنیم.

وی افزود: ما مدعی هستیم که قصد داریم برای دنیا الگو باشیم اما نباید وضع اقتصادی ما اینگونه باشد.

کواکبیان تصریح کرد: مقام معظم رهبری چند سالی است که شعار سال را اقتصادی انتخاب می‌کند اما هیچ اتفاقی در این زمینه نیفتاده است تا این که ایشان امسال را سال اقدام و عمل نامیدند. مسئولان باید عجله کنند باید برای رونق اقتصادی تلاش شود و گرنه همان سیلی که مردم به اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم زدند به گوش نمایندگان فعلی خواهند زد.

** دولت طی یک سال باقی مانده از عمر خود چند وزیر را تغییر دهد / اگر برای مردم کار نشود سیلی خواهیم خورد

دبیرکل حزب مردم سالاری بیان داشت: دولت در این که جریان پوپولیسم مجدداً باز نگردد موثر خواهد بود. ما به دولت توصیه می‌کنیم  لااقل طی یک سالی که از عمر دولت باقیمانده است چند وزیر خود را تغییر دهد.

وی در پایان تاکید کرد: دولت یازدهم و مجلس دهم می‌توانند با طرح‌های اشتغال‌زا در زمینه ایجاد شغل با یکدیگر همکاری کنند.
منبع: تسنیم
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان