تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

چرا همچنان محصولات ضدعفونی پیدا نمی‌شود!؟

با توجه به مشکلات ایجاد شده بعد از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت خود متولی توزیع محصولات بهداشتی شده و اعلام می‌کند محصولات تولید شده در چه جاهایی توزیع شود یا به مراکز بهداشت و درمانی که نیاز دارد اعلام می‌کنند از کارخانه‌ها دریافت کنند.

محصولات ضدعفونی

 

رویداد۲۴ در حالی که همچنان شهروندان برای خرید محصولات ضدعفونی از داروخانه‌ها با مشکل مواجه هستند، عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی علت این وضعیت را افزایش ناگهانی تقاضا عنوان کرد و گفت که بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور وزارت بهداشت خود متولی توزیع محصولات ضدعفونی شده و پخش آن‌ها را اولویت بندی می‌کند.

 از اول اسفندماه مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران اعلام شد و تا ظهر روز شنبه دهم اسفند ماه،593 مبتلا و 43 فوتی بر اثر ابتلا به این ویروس گزارش شده است. اما با وجود گذشت ۹ روز از آغاز این بحران گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد که همچنان شهروندان برای تهیه محصولات ضدعفونی و ماسک با مشکلاتی مواجه هستند که مسئولان مختلف علت آن را افزایش ناگهانی تقاضای این محصولات عنوان می‌کنند. البته مواردی از احتکار و خودداری از عرضه این محصولات نیز در روزهای اخیر گزارش شده است.

محمد باقر تحویل زاده از افزایش تولید محلول‌های ضدعفونی اماکول خبر داد و اظهار کرد:  با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور به این محصولات، برخی شرکت‌ها قسمتی از کار خود را تعطیل کرده و خط تولیدهای خود را به محصولات ضدعفونی اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۵ کارخانه محلول ضدعفونی اماکول در کشور تولید می‌کنند، گفت: اطلاعات دقیق درباره تولید این محصولات در اختیار وزارت بهداشت است.

به گفته عضو هیئت مدیره سندیکای تولیدکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته‌بندی دارویی در حال حاضر محلول‌های ضدعفونی زیر نظر شرکت‌های توزیعی وزارت بهداشت توزیع می‌شود و اخیرا توزیع آن‌ها در استان رشت افزایش داشته است.

تحویل‌زاده با بیان اینکه در گذشته شرکت‌های تولیدکننده محصولات خود را به شرکت‌های توزیعی می‌دادند و آن‌ها به داروخانه‌ها عرضه می‌کردند، تصریح کرد: با توجه به مشکلات ایجاد شده بعد از شیوع ویروس کرونا، وزارت بهداشت خود متولی توزیع این محصولات شده و اعلام می‌کند محصولات تولید شده در چه جاهایی توزیع شود یا به مراکز بهداشت و درمانی که نیاز دارد اعلام می‌کنند از کارخانه‌ها دریافت کنند.

وی همچنین در پاسخ به اینکه چرا محصولات ضد عفونی به سختی در داروخانه‌ها پیدا می‌شود، تصریح کرد: علت اصلی افزایش ناگهانی تقاضا است، چراکه پیش از شیوع این ویروس محصولات ضدعفونی در مواردی در کارخانه‌ها دپو می‌شد و حجم مصرف این محصولات هیچ وقت به این اندازه نبود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان