تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸

تاثیر چشم‌گیر حضور شیخ دیاباته بر نتایج استقلال

استقلال در فصل جاری در هفت بازی شیخ دیاباته را در اختیار نداشت که تنها در دو بازی از آن هفت بازی موفق به کسب پیروزی شده است.

شیخ دیاباته

رویداد۲۴ شیخ دیاباته مهاجم آفریقایی استقلال پیش از دربی مصدوم شد و چند ماه از میادین دور خواهد بود. مهدی قائدی و ارسلان مطهری با وجود اینکه تلاش زیادی کردند که جای خالی شیخ دیاباته در خط حمله استقلال به چشم نیاید اما تاثیر غیبت دیاباته در نتایج استقلال قابل لمس است. استقلال تنها دو بازی از هفت بازی که دیاباته حضور نداشته را پیروز شده است.

استقلال که بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد در این فصل فقط در سه بازی گل نزد که دو تا از آن‌ها در ۷ مسابقه‌ای بود که شیخ حضور نداشت. استقلال با دیاباته به طور متوسط ۱ گل بیشتر در هر بازی می‌زند. آماری که می‌شود علت آن را در تعداد شوت‌های این فصل استقلال دنبال کرد. طبق آمار متریکا، استقلال در حضور او نزدیک به دو شوت در چارچوب بیشتر می‌زند. شوت‌های غیرقابل مهار بازیکنی که به طور میانگین در هر بازی بیش از ۴ مرتبه دروازه حریفان را با شوت تهدید می‌کرد، بیش از دو شوت در چارچوب می‌زد و از هر پنج شوت او به طور متوسط حتما یکی گل می‌شد، نقش برجسته‌ای در شکل‌گیری بهترین خط حمله این فصل لیگ برتر داشت.

استقلال در بازی‌هایی که دیاباته را در ترکیب دارد، به طور میانگین دو موقعیت بیشتر می‌سازد. دیاباته علاوه بر اینکه توانایی بالایی در شناسایی فضاهای بین دفاع حریف دارد و خودش را در موقعیت گل قرار می‌داد، این فرصت را برای سایر مهاجمان استقلال هم به وجود می‌آورد که با سرگرم کردن مدافعان حریف، فرصت حضور در موقعیت را برای آن‌ها هم فراهم کند.


بیشتر بخوانید: درخواست 2.5 میلیارد تومانی دیاباته از باشگاه استقلال!


اتفاقی که نقش پررنگی در آمادگی بالای این فصل بازیکنانی مانند مهدی قائدی و ارسلان مطهری هم دارد. حضور دیاباته و تجمع مدافعان حریف برای مهار او باعث شده بازیکنان استقلال در هر بازی که او بود، به طور متوسط دو موقعیت بیشتری با پاس‌های‌شان بسازند. اتفاقی که در چند بازی اخیر استقلال کمتر مشاهده شده و فرهاد مجیدی برای ادامه این کورس، بیشتر از هر چیزی به بازگشت شیخ نیاز دارد.

تاثیر چشم‌گیر حضور شیخ دیاباته بر نتایج استقلال

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان