تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

ورود سامانه بارشی به کشور در هفته اخیر

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور در هفته اخیر خبر داد.

هواشناسی

رویداد۲۴ کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز شنبه ۱۷ اسفندماه با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب خواهیم بود که به تدریج دامنه بارش‌ها گسترش می‌یابد.

وی ادامه داد: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی می‌شود، همچنین با توجه به پایداری و سکون نسبی جو، کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت برای گروه‌های حساس ناسالم خواهد بود.

رفیعی اظهار داشت: همچنین در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و بعدازظهر در جنوب خوزستان وزش باد شدید رخ می‌دهد که در بعضی ساعات موجب گرد و خاک در برخی از این مناطق خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی تصریح کرد: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور بارش خفیف برف و باران در مناطقی از شمال غرب و غرب آغاز می‌شود، گستره بارش علاوه بر شمال غرب و غرب و مناطقی از دامنه‌های مرکزی، زاگرس و مرکز را دربرمی‌گیرد.

رفیعی افزود: یکشنبه نیز در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی و بعدازظهر در ارتفاعات جنوب شرق بارش پراکنده رخ خواهد داد، این سامانه دوشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق موجب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق شده و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.


بیشتر بخوانید:هواشناسی: برف و باران ۳ روزه در ۱۶ استان/ هشدار کولاک برف


وی ادامه داد: از دوشنبه و طی روز سه‌شنبه با توجه به پایداری و سکون نسبی هوا، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود، همچنین یکشنبه دمای هوا در شمال غرب و سواحل شمالی بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف در بعضی ساعات غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت و شب صاف خواهد بود. کمینه دمای امروز صبح تهران ۹ درجه بالای صفر شد و بیشینه دمای امروز پایتخت به ۱۸ درجه بالای صفر خواهد رسید.

رفیعی افزود: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر و اهواز ۳۱ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان