تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

آمریکا: آماده از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ هستیم

معاون وزیر خارجه آمریکا از آمادگی واشنگتن برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی با کره شمالی در اسرع وقت خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به زودی پاسخی از سوی پیونگ‌یانگ دریافت کند.

خلع سلاح اتمی

رویداد۲۴ کریستوفر فورد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و خلع سلاح هسته‌ای در پنجاهمین سالگرد معاهده عدم تولید و تکثیر تسلیحات اتمی (ان پی تی) گفت: از نظر وزارت خارجه آمریکا ما آماده و خواهان آغاز مذاکرات در سطح کاری با کره شمالی هستیم تا تعهدات اعلام شده در نشست سنگاپور اجرایی شده و به ما امکان داده شود در جهت آغاز چانه‌زنی برای یافتن راه حلی که تمامی مقام‌های عالی ما از جمله رئیس‌جمهور ترامپ از آن صحبت کرده‌اند، حرکت کنیم.

به رغم سه دور نشست میان رهبران آمریکا و کره شمالی مذاکرات خلع سلاح میان دو کشور به دلیل اختلافات بر سر میزان خلع سلاح کره شمالی و پذیرش واشنگتن برای یک سال متوقف مانده است.
بیشتر بخوانید: بهترین راه مهار تنش میان ایران و آمریکا چیست؟
فورد تاکید کرد: ما برای این منظور آماده‌ایم و امیدواریم از سوی کره شمالی پاسخی دریافت کنیم و در اسرع وقت به سمت جلو حرکت کنیم.
او همچنین بر تعهد دولت ترامپ به توافقش با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی تاکید کرد و گفت: به شما اطمینان می‌دهم که ما آماده و حاضر برای تلاش در جهت تعهدات اعلام شده در سنگاپور و رساندن آن‌ها به واقعیت در اسرع وقت هستیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان