تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

چرا قیمت خودرو در مدار کاهشی است؟ + جدول قیمت

عضو اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل گفت: قیمت خودرو بسیار بالا رفته بود و اصلا طبیعی نبود، مخصوصا زمانی که ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت و قیمت ارز بالا رفت، قیمت خودرو به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کرد به طور مثال خودرویی مانند سراتو در عرض ۴۸ ساعت ۵۰ میلیون تومان گران شد.
قیمت خودرو
رویداد۲۴علیرضا پورحسنی در خصوص آخرین وضعیت بازار خودروی کشور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا قیمت‌ها در حال پایین آمدن است و همچنان این سیر نزولی ادامه دارد.

وی افزود: از سویی دیگر خبر واردات خودرو و بسته شدن برخی مراکز شماره‌گذاری نیز تاثیر خود را بر بازار گذاشته است و بر همین اساس شاهد ریزش قیمت‌ها هستیم.

پورحسنی تصریح کرد:، اما اصلی‌ترین علت در این روز‌ها شیوع ویروس کرونا است، امروز کمتر کسی به فکر خرید ماشین است، در واقع اولویت امروز مردم خرید دستکش، ماسک و لوازم بهداشتی است. از سوی دیگر اعلام شده که مردم از سفر و بیرون رفتن خودداری کنند تا از این ویروس در امان بمانند دیگر در این شرایط کسی به دنبال خودرو نیست.

وی درخصوص بازار فروش خودرو‌های دست دوم گفت: این خودرو‌ها نیز مانند خودرو‌های صفر دچار رکود شدند. پس از آنکه مراکز فروش خودروی دست دوم به علت تجمع و حضور افراد در کنار یکدیگر با عنوان یک خطر و ریسک شناخته شد به دستور شهرداری این بازار‌ها تعطیل شده است و حتی اگر دایر هم بود بعید می‌دانم که کسی در این شرایط در آنجا حضور پیدا می‌کرد.

پورحسنی افزود: قیمت خودرو بسیار بالا رفته بود و اصلا طبیعی نبود، مخصوصا زمانی که ایران در لیست سیاه FATF قرار گرفت و قیمت ارز بالا رفت، قیمت خودرو به صورت غیرطبیعی افزایش پیدا کرد به طور مثال خودرویی مانند سراتو در عرض ۴۸ ساعت ۵۰ میلیون تومان گران شد.

وی ادامه داد: اکنون نیز که قیمت‌ها نزولی شده در بهترین حالت شاید قیمت خودرو به پیش از انتخابات برگردد. این واقعیت را باید در نظر داشت که بازار نمی‌گذارد قیمت‌ها بیش از این پایین بیاید.
 
 

ردیف

خودرو

قیمت

(میلیون تومان)

1

پراید 131

61

2

تیبا صندوق‌دار

74

3

سراتو

420

4

پژو 206 تیپ 2

106

5

پژو 206 تیپ 5

120

6

جک  S5

375

 

 

 

 

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت خودرو ، خودرو
نظرات شما
پیشخوان