تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

کرونا باعث اختلال حس بویایی می‌شود؟

بسیاری از بیماری‌های ویروسی می‌تواند باعث ایجاد عارضه در حس بویایی افراد شود اما ارتباط بین این عارضه با کرونا هنوز قابل اثبات نیست و نیازمند تحقیقات بیشتر است چرا که هنوز حدود دو هفته از شیوع این بیماری در کشور می‌گذرد و تحقیقی در این باره انجام نشده است.

علائم ویروس کرونا

رویداد۲۴ پیام طبرسی متخصص بیماری های عفونی افزود: افزایش استفاده از مواد شوینده و ضدعفونی کننده به علت پیشگیری از بیماری کرونا در هفته های اخیر زیاد شده است و می توان ارتباط اختلال بویایی با استفاده از این مواد را نیز به عنوان یک فرضیه در نظر گرفت و بررسی کرد و ممکن است استفاده از دوز زیاد این مواد علت این عارضه باشد اما نظر دادن درباره آن احتیاج به بررسی دارد.

وی اظهار داشت: مواردی از این عارضه در حال حاضر وجود دارد اما این عارضه در زمان های دیگر نیز اتفاق می افتد و نمی توان آن را صد در صد با کرونا مرتبط دانست زیرا از علائم شایع کرونا اختلال بویایی نیست.

طبرسی ادامه داد:  بیمارانی که در این چند هفته اخیر به این خاطر به پزشک مراجعه کرده اند به صورت ناگهانی دچار اختلال در حس بویایی شده اند و در برخی موارد حس چشایی آنان نیز مختل شده است.


بیشتر بخواید:سرانجام کرونا چه خواهد شد؟/ همه مبتلا می‌شویم؟


وی تصریح کرد: در بسیاری از موارد اختلال بویایی بعد از گذشت چند ماه به خودی خود و توسط بدن فرد بهبود می یابد و استراحت، مصرف مایعات و خواب مناسب می تواند به بهبود این التهابات کمک کند.

ویروس کرونا یا کووید – ۱۹، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به ۱۱۵ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان