تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸

مسابقات جام جهانی ژیمناستیک با حضور ایران در باکو آغاز شد

مسابقات جام جهانی ژیمناستیک برای کسب سهمیه المپیک تابستانی توکیو -۲۰۲۰ روز پنجشنبه با حضور ایران در سالن فدراسیون ملی ژیمناستیک جمهوری آذربایجان در باکو آغاز شد.

جام جهانی ژیمناستیک رویداد۲۴ در این مسابقات چهار روزه ۱۵۸ ورزشکار از ۴۲ کشور از جمله تیم ملی دو نفره ایران شامل "سعید کیخا " و "مهدی احمد کهنی" برندگان مدال نقره مسابقات جام جهانی استرالیا به سرمربیگری "محمدرضا خیرخواه " رقابت می کنند.

در دو روز نخست این مسابقات ژیمناستیک های حاضر رقابت های مقدماتی را انجام می دهند و در دو روز دیگر نیز مرحله فینال برگزار می شود و سعید کیخا در وسیله خرک حلقه و مهدی احمد کهنی در وسیله دارحلقه به رقابت خواهند پرداخت.

محمدرضا خیرخواه سرمربی تیم اعزامی ایران به این مسابقات به خبرنگار ایرنا گفت: هر دو ورزشکار کشورمان نائب قهرمان مسابقات جام جهانی اخیر برگزار شده در استرالیا که برای اولین بار کسب کردیم ، هستند .

وی افزود:در حال حاضر "سعید کیخا" رتبه چهارم جهان را دارد و اگر در این مسابقات در باکو هم بتواند موفق شود گامی بزرگی در راه کسب سهمیه بازی های المپیک توکیو -۲۰۲۰ برمی دارد و بنا بر این وی شانس زیادی در این زمینه دارد.


بیشتر بخوانید: پرسپولیس در ۲۰ سال گذشته چند مدیر عوض کرده است؟


خیرخواه در بخشی از سخنان خود از مساعدت و تلاش های وزارت ورزش و جوانان و نیز فدراسیون ژیمناستیک ایران برای حضور ورزشکاران ایران در این مسابقات جام جهانی در باکو ابراز قدردانی کرد و گفت : با وجود مسدود بودن مرز دو کشور به دلیل شیوع کرونا فدراسیون ژیمناستیک و وزارت ورزش و جوانان با تمهیدات لازم توانستند زمینه حضور تیم ایران در این مسابقات را فراهم کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: باکو ، ژیمناستیک
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان