تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
افتخاری بزرگ در تاریخ صنعت خودرو:

مجمع صاحبان سهام ایران خودرو به اقدامات اصلاحی مقیمی رای مثبت داد

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام، به افزایش سرمایه ثبت شده ایران‌خودرو رای مثبت داد.
مجمع صاحبان سهام ایران خودرو
رویداد۲۴ مجمع عمومی فوق‌العاده ایران‌خودرو امروز سه شنبه با حضور حدود ۶۴درصد از صاحبان سهام در محل شرکت ساپکو برگزار شد.  

در این مجمع، سهامداران حاضر به افزایش سرمایه نزدیک به ۲هزار درصدی ایران‌خودرو رای دادند، به این ترتیب سرمایه ثبت شده این شرکت از رقم ۱۵،۳۰۰،۰۰۰میلیون ریال به رقم ۳۰۱،۶۵۶،۰۶۸میلیون ریال افزایش خواهد یافت تا راه برای اصلاح ساختار مالی این گروه معظم صنعتی فراهم آید.  

انجام این افزایش سرمایه یکی از برنامه‌های اصلاحی مدیریت ارشد ایران‌خودرو بود که امروز اکثریت سهامداران بر روی آن مهر تایید زدند.  

بیشتر بخوانید: عرضه ۹ محصول جدید ایران‌خودرو در سه سال آینده

در ابتدای جلسه فیض بخش به عنوان رییس مجمع، در سخنانی خطاب به سهامداران گفت: عملکرد تیم مدیریتی ایران خودرو در حوزه داخلی‌سازی قطعات پیشرفته و توسعه محصولات جدید قابل تقدیر است و برای ارتقای این میسر نیازمند حمایت سهامداران است.

در ادامه، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن تشریح اقدام‌های انجام شده برای توسعه فعالیت‌های شرکت، برضرورت انجام این افزایش سرمایه تاکید کرد و گفت: با افزایش  سرمایه در آستانه ۵۹ سالگی ایران‌خودرو، این شرکت دوباره متولد شده است.

وی افزود: با تدوین برنامه‌های جدید، ایران‌خودرو به جایگاه اصلی خود بازخواهد گشت.

در پایان جلسه مجمع، موضوع افزایش سرمایه به رای گذاشته شد که حاضران در مجمع به اتفاق، به آن رای مثبت دادند.  

با این افزایش سرمایه، ایران‌خودرو به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی فعال در ایران به لحاظ سرمایه ثبت شده تبدیل شد. به باور کارشناسان این افزایش سرمایه می‌تواند مسیر رشد و بالندگی گروه صنعتی ایران‌خودرو را در سال‌های آینده هموارتر سازد.

گفتنی است، به منظور حفظ سلامت سهامداران و جلوگیری از تجمع و شیوع احتمالی بیماری کرونا، مجمع عمومی فوق العاده ایران خودرو به صورت آنلاین از سایت اینترنتی این شرکت پخش شد و هم زمان چندین هزار سهامدار از پخش زنده مجمع دیدن کردند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان