تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

قیمت ارز، دلار، یورو، سکه و طلا ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

دلار در حالی روز جاری را آغاز نمود که در روز گذشته با افزایش ۵۰۰ ریالی با نرخ ۱۱۴,۵۰۰ به کار خود پایان داده بود، اما روز جاری برای دلار با رقم ۰ ریال آغاز شد. این در حالیست که در اوج نوسانات روز جاری، رقم ۱۱۴,۵۰۰ برای دلار به ثبت رسید و در پایین‌ترین سطح این نوسانات نیز رقم ۱۱۴,۳۹۰ ریال برای هر دلار آمریکا مشاهد شد. در همین حال بانک مرکزی، نرخ دلار دولتی را برابر با ۴۲,۰۰۰ ریال اعلام کرد.

قیمت ارز، دلار، یورو، سکه و طلا ۱۳۹۸/۱۲/۲۹

رویداد۲۴ دلار در حالی روز جاری را آغاز نمود که در روز گذشته با افزایش ۵۰۰ ریالی با نرخ ۱۱۴,۵۰۰ به کار خود پایان داده بود، اما روز جاری برای دلار با رقم ۰ ریال آغاز شد. این در حالیست که در اوج نوسانات روز جاری، رقم ۱۱۴,۵۰۰ برای دلار به ثبت رسید و در پایین‌ترین سطح این نوسانات نیز رقم ۱۱۴,۳۹۰ ریال برای هر دلار آمریکا مشاهد شد. در همین حال بانک مرکزی، نرخ دلار دولتی را برابر با ۴۲,۰۰۰ ریال اعلام کرد.

گفتنی است که نرخ فعلی هر دلار در بازار معاملات غیر رسمی، در ماه جاری نوسان ۲.۱۰ درصدی را برابر با ۲,۴۶۰ ریال پشت سر گذاشته است که این فرآیند قیمت دلار را از رقم ۱۱۶,۹۶۰ که در روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ به ثبت رسیده بود هم اکنون به ۱۱۴,۵۰۰ ریال رسانده است. بر همین منوال، دلار در بازه زمانی هفتگی نیز نوسانی برابر با ۰.۰۵ درصد یا ۶۰ ریال تجربه کرد که این میزان نرخ دلار را از رقم ۱۱۴,۴۴۰ ریال در هفته گذشته به رقم کنونی رسانده است. همچنین دلار آزاد، سال گذشته در چنین روز‌هایی با رقم ۱۳۷,۶۰۰ ریال مبادله میشد که به این ترتیب می‌توان نوسان سالیانه دلار را رقمی حدود ۲۳,۱۰۰ ریال یا ۱۶.۷۸ درصد برآورد نمود.

یورو

در بازار معاملات امروز، یورو با رقم ۰ ریال آغاز به فعالیت داشت. در طی نوسانات روز نیز در بالاترین سطوح خود، رقم ۱۲۷,۵۰۰ ریال را به ثبت رساند که این مقدار در کف معاملاتی یورو برابر با ۱۲۷,۳۹۰ ریال بود. بانک مرکزی نیز نرخ دولتی یورو را برای روز جاری ۴۶,۳۵۱ ریال معین کرد که نسبت به روز قبل بدون تغییر می‌باشد.

در مروری کوتاه بر قیمت یورو می‌توان به این نکته پی برد که این ارز در طی ماه جاری نوسانی ۳.۴۳ درصدی برابر با ۴,۵۳۰ ریال را پشت سرگذاشته است که نرخ آن را از رقم ۱۳۱,۹۶۰ ریال روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ به رقم ۱۲۷,۴۳۰ حال حاضر رسانده است. همچنین با مرور عملکرد یورو، به تفاوت ۲۵.۱۵ درصدی یا همان ۴۲,۸۳۰ ریالی این ارز نسبت به روز‌های مشابه در سال گذشته می‌توانیم پی ببریم.

پوند

طی معاملات روز جاری، پوند انگلیس هم اکنون با رقم ۱۴۴,۳۷۰ ریال در حال داد و ستد می‌باشد. پوند در حالی با این نرخ در حال معامله است که در اوج نوسانات امروز، در بالاترین قیمت، سطح ۱۴۴,۷۴۰ ریال را لمس کرده و در کف قیمتی نیز معاملاتی با رقم ۱۴۴,۰۲۰ برای آن به ثبت رسیده است. این ارقام گویای نوسان ۲,۳۱۰ ریالی این ارز در بازه زمانی یک ماهه نیز می‌باشد چراکه در روز دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ هر پوند انگلیس با قیمتی برابر با ۱۴۲,۰۶۰ ریال معامله شده بود که رقم جاری ۲,۳۱۰ ریال افزایش را نشان می‌دهد. به همین سیاق نرخ این ارز برای بازه زمانی شش ماهه نیز حامل نوسانی ۲۶,۷۳۰ ریالی بوده که از رقم ۱۷۱,۱۰۰ ریال در تاریخ ۱۳۹۷/۱۲/۲۸ به رقم کنونی دست پیدا کرده است.



بیشتربخوانید: قیمت ارز، دلار، یورو، سکه و طلا ۱۳۹۸/۱۲/۲۸


شایان ذکر است که بانک مرکزی نیز نرخ هر پوند را برای روز جاری برابر با ۵۲,۳۷۲ ریال معین و اعلام کرد.


درهم

درهم که روز گذشته را با نوسانی ۲۰ ریالی پشت سر گذاشته و به نرخ ۳۱,۸۱۰ ریال رسیده بود در روز جاری، کار خود را با ثبت عدد ۰ ریال آغاز کرد. هم اکنون در معاملات بازار آزاد هر درهم امارات، ۳۱,۸۱۰ ریال در حال داد و ستد می‌باشد که این رقم در سقف و بالاترین ارقام ثبت شده به سطح ۳۱,۸۴۰ ریال رسید و در کف معاملاتی امروز نیز ۳۱,۶۹۰ ریال را تجربه کرد.

نگاهی به روند حرکتی درهم گویای این است که خرید و فروش این ارز در روز‌های مشابه در سال گذشته با رقم ۳۹,۷۰۰ ریال در جریان بوده که نسبت به حال حاضر تفاوت ۷,۸۹۰ ریالی را نشان می‌دهد. همچنین درهم در بازه ۶ ماهه نیز نوسان ۹.۳۹ درصدی و ۳,۳۰۰ ریالی را تجربه کرده است که این رقم برای دوره یک ماهه گویای ۰.۱۵ درصد یا ۵۰ ریال می‌باشد. قابل ذکر است که بانک مرکزی نیز نرخ درهم را در روز جاری، برابر با ۱۱,۴۳۷ ریال اعلام نمود.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۰۲ هزار تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۱۳ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۵۰۳ دلار معامله می‌شود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۹
1
2
ای مردم قیمت دلار در کشور ما باید از 17000 بالاتر باشد تا مملکت ما دچار آسیب اقتصادی نشود.ولی دولت در عوض آن بتواند قیمت مسکن و خودرو را که هم مواد اولیه و هم تجهیزاتی برای ساخت آن خودرو 90 درصد مسکن 100 درصد از خود این مملکت میباشد با سیاست های خود ارزانتر نگه دارد که اصلا کاری هم ندارد با کمک ثبت املاک و اسناد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۱
چی،خودت فهمیدی چی گفتی؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان