تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۹

سرمایه‌گذاری در بورس تهران چقدر سوددهی داشت؟

مدیرعامل بورس تهران از بازدهی ۱۸۰ درصدی سرمایه‌گذاری در بورس تهران خبر داد و گفت: ساز و کار فروش تعهدی با کارکرد فروش استقراضی، به مجموعه ابزار‌های مالی بازار سرمایه اضافه شد.
بورس تهران
رویداد۲۴ به نقل از بورس تهران، علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد: ارزش بورس تهران در سال ۹۸ بیش از ۲.۶ برابر شد و متوسط بازدهی سرمایه‌گذاری بورس تهران نیز به بیش از ۱۸۰ درصد رسید.

وی افزود: بورس اوراق بهادار تهران در سالی که گذشت با الگو قرار دادن شعار «رونق تولید ملی» و با بهره‌گیری از اعتماد و استقبال گسترده‌ی عموم هم‌وطنان و نیز حمایت قاطع مسئولان، در انجام رسالت خود در توسعه اقتصادی از طریق جذب و هدایت نقدینگی به سوی بخش تولید و نیز فراهم کردن بازاری شفاف، کارآمد و بهره‌مند از ابزار‌های مالی گوناگون، تلاشی خستگی‌ناپذیر داشت.

به گفته صحرایی، این اعتماد عمومی در پی سال‌ها تلاش مسئولان بازار سرمایه در ارتقای شفافیت، سلامت و گسترش دسترسی به بازار و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری ایجاد شده که سرمایه گران‌قدری برای این بازار به‌شمار می‌آید؛ ضمن اینکه نماگر‌های عملکردی بورس اوراق بهادار تهران خود گواه استقبال مردم و حمایت مسئولان ارشد سیاسی و اقتصادی از بازار سرمایه و تلاش هیأت مدیره بورس و همکاران این مجموعه است.

بیشتر بخوانید: پس از بحران کرونا، روزگار اقتصادی سخت تری را تجربه خواهیم کرد؟

وی اظهار داشت: بورس اوراق بهادار تهران با همراهی و همدلی دیگر ارکان بازار سرمایه به ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار و با درایت کمیته فقهی، موفق شد در سال ۱۳۹۸ ساز و کار فروش تعهدی با کارکرد فروش استقراضی را به مجموعه ابزار‌های مالی بازار سرمایه بیافزاید. افزون بر این در سالی که گذشت بازار مشتقه بورس تهران به ویژه قرارداد‌های اختیار معامله آن رشد و توسعه درخورملاحظه‌ای را تجربه کرد.

صحرایی، نقدشوندگی را به عنوان یکی از مهمترین نشانه‌های کامیابی بورس‌های اوراق بهادار دانست و گفت: این شاخص از رشد قابل ملاحظه‌ای برخوردار بود؛ به گونه‌ای که ارزش معاملات بورس تهران رشدی بیش از ۲۳۰ درصد را به ثبت رساند؛ ضمن اینکه اتفاق خوشایند بورس تهران در سال ۱۳۹۸ رشد ارزش بازار آن بود که در این سال، ارزش بورس تهران بیش از ۲.۶ برابر شد و جایگاه خود به عنوان بازاری اثرگذار در اقتصاد ایران را بیش از پیش محکم کرد.

وی ادامه داد: از نظر بازدهی نیز سرمایه‌گذاران بورس اوراق بهادار تهران سالی به یادماندنی را تجربه کردند؛ به گونه‌ای که متوسط بازدهی سرمایه‌گذاری در بورس تهران در سال گذشته به بیش از ۱۸۰ درصد رسید و از این نظر، بر اساس آمار فدراسیون جهانی بورس‌ها (WFE)، رتبه دوم در بین اعضای این فدراسیون و رتبه اول در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا را به‌دست آورد.

به گفته صحرایی، بورس اوراق بهادار تهران در سالی که گذشت به روند خود در کمک به تامین مالی اقتصاد ملی ادامه داد و افزون بر تامین مالی بلندمدت، با همکاری مقام ناظر بازار پول مقدمات بهره‌گیری از پتانسیل این بورس برای تأمین مالی کوتاه‌مدت بنگاه‌های اقتصادی را نیز فراهم آورد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: بورس ، بورس تهران
نظرات شما
پیشخوان